حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با یک شهید و 7 مجروح

دقایقی پیش یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ - 13August 2023

حادثه تروریستی در حرم «شاهچراغ»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس،  دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

منابع غیر رسمی نیز گفته‌اند که در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند.

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز اظهار کرد: تروریستی مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد.

به گفته یدالله بوعلی تروریستی مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در خصوص تیراندازی در حرم شاهچراغ با تایید تروریستی بودن این حادثه گفت: از یکی درهای ورودی حرم شاهچراغ تروریستی که دستگیر شده تیراندازی کرده که طبق اطلاعات اولیه که تایید نشده است منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن 4 تا 5 نفر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، به همراه ۲ نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم حاضر شده و در حال رصد موضوع هستیم.

وی ادامه داد: در این حادثه ۸ نفر زخمی شدند.

به گفته وی؛ دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد:  همچنین در خصوص حضور فرد دوم در این حادثه اظهار کرد: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است.

این دومین بار است که در یک سال اخیر حرم مطهر شاهچراغ مورد حمله تروریستها واقع می‌شود و در جریان حمله تروریستی 4 آبان در داخل حرم مطهر شاهچراغ نیز 13 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها