مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

اجرای پایش کیفی منابع آب جز مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت کیفیت منابع آب است

«آریانژاد» با بیان اینکه اجرای برنامه پایش کیفی منابع آب جز مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب است، گفت: اجرای دقیق، اصولی و به هنگام آن ضمن ارائه اطلاعات مورد نیاز برای شناخت وضعیت موجود، زمینه مناسب را برای انجام اقدام‌های کنترلی به موقع فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۶۰۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 09August 2023

اجرای پایش کیفی منابع آب جز مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت کیفیت منابع آب استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه کردستان با هدف کنترل آلاینده‌ها، بهبود و ارتقای شاخص‌های کیفی مدیریت کیفیت آب در آینده، در حوزه فعالیت‌های دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب، ۲ قرارداد مطالعاتی و پژوهشی منعقد کردند.

«آرش آریانژاد» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این جلسه اظهار داشت: اجرای برنامه پایش کیفی منابع آب جز مهم‌ترین مؤلفه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب بوده، به نحوی که اجرای دقیق، اصولی و به هنگام آن ضمن ارائه اطلاعات مورد نیاز برای شناخت وضعیت موجود و بررسی تغیییرات کیفی، زمینه مناسب را برای انجام اقدام‌های کنترلی به موقع فراهم می‌آورد که در این میان بهره‌برداری از خدمات آزمایشگاهی معتمد و تجهیزات به‌روز برای انجام آنالیزهای کیفی، بسیار حائز اهمیّت خواهد بود.

وی افزود: بنابر توجیهات فنی، اقتصادی و نیز زمانی، از نظر عدم انتقال نمونه‌ها به خارج از استان و بهره‌گیری از پتانسیل علمی و تخصصی اساتید هیات علمی دانشگاه کردستان، این شرکت طی برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با اساتید آن دانشگاه نسبت به عقد ۲ قرارداد مطالعاتی پژوهشی تحت عناوین "مطالعه جامع مدیریت کیفیت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع در استان کردستان" و "مطالعه جامع مدیریت کیفی حوضه آبریز سیروان با اولویت سد قشلاق با تأکید بر تعیین سهم آلاینده‌ها در حوضه آبریز بالادست آن" اقدام کرد.

وی به اهداف این قراردادها اشاره کرد و افزود: هدف از انجام مطالعات مذکور شناسایی و کنترل آلاینده‌ها، بهبود و ارتقای شاخص‌های کیفی و در نهایت تدوین نقشه‌های راهبردی مدیریت کیفیت آب، در آینده است.

«حامد قادرزاده» رئیس دانشگاه کردستان نیز این قراردادها را گامی موثر در راستای انجام مطالعات در زمینه مدیریت آب و استفاده بهینه از آن دانست.

وی تاکید کرد: آب یکی از مسائل حیاتی و مهم دنیای امروز به ویژه در ایران است و دستگاه های مرتبط با کمک مراکز علمی می توانند، کمک مهمی به بهبود کیفیت آب و مصرف بهینه آن کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها