حجت‌الاسلام رئیسی در برنامه سیمای خانواده شبکه یک:

خانواده کوچک‌ترین و در عین حال موثرترین واحد اجتماعی است

رئیس جمهور گفت: نهاد خانواده اگر چه کوچک‌ترین واحد اجتماعی محسوب می‌شود، اما در عرصه جامعه بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۶۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 07August 2023

خانواده کوچک‌ترین و در عین حال موثرترین واحد اجتماعی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان که از صبح امروز (دوشنبه) به مناسبت روز خبرنگار در سازمان صدا و سیما حضور یافته بود، در پخش زنده برنامه سیمای خانواده شبکه ۱ نیز حضور یافت و گفت: نهاد خانواده اگر چه کوچک‌ترین واحد اجتماعی محسوب می‌شود، اما در عرصه جامعه بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام رئیسی محور و بنیان خانواده را محبت، دلدادگی، همیاری و همکاری اعضای خانواده با هم دانست و افزود: رسانه می‌تواند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و ترویج تشکیل و تقویت نهاد خانواده، تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تلاش برای تربیت بهتر فرزندان در خانواده‌ها داشته باشد.

وی ترویج زیست عفیفانه، ارتقای سطح رفاه و آرامش خانواده‌ها و تبدیل خانواده به محلی برای تربیت نیرو‌های کارآمد برای ایران اسلامی را از جمله مأموریت‌های مشترک دولت و رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی دانست و اظهار داشت: امروز ارتقای نشاط، مشارکت، تأمین اشتغال، مسکن مناسب و ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار برای خانواده‌ها از جمله نیاز‌های مهم و بستر افزایش مشارکت و اعتماد عمومی است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: اگر خانواده‌ها نشاط و رفاه داشته باشند، تأثیر آن در اجتماع مشاهده می‌شود و این مأموریت مشترک ماست؛ دولت در عرصه اقدام و عمل و رسانه در عرصه تبیین و تنویر و فرهنگ‌سازی باید برای رسیدن به این اهداف تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین نقش رسانه در الگوسازی را بسیار مؤثر و مهم توصیف و تصریح کرد: در زمان بروز بحران‌ها از جمله در بلایای طبیعی و یا در دوره اوج شیوع کرونا، رسانه نقش مهمی در ایجاد همدلی و همیاری مردم و کمک به عبور از این بحران‌ها داشت.

انتهای پیام/ ۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار