فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شهید «بابایی» سرمشق و نمود واقعی تواضع است/ شهید «لشگری» مظهر صبر و اراده قوی در مقابل تمام تعلقات دنیوی است

امیر سرتیپ خلبان واحدی در مراسم سالروز شهادت امیر سرلشکر بابایی و بزرگداشت شهید سرلشکر لشگری گفت: شهید بابایی سرمشق همگان و نمود واقعی تواضع و شهید لشگری مظهر صبر و اراده قوی در مقابل تمام تعلقات مادی و دنیوی است.
کد خبر: ۶۰۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 06August 2023

شهید بابایی سرمشق و نمود واقعی تواضع است/ شهید لشگری مظهر صبر و اراده قوی در مقابل تمام متعلقات مادی دنیوی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی و بزرگداشت شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم اظهار داشت: شهید بابایی یکی از شهدای بزرگوار و افتخار نیروی هوایی ارتش و نام این شهید والامقام هویت و اعتبار نهاجا است.

وی افرود: با بیان اینکه شهدای بزرگ نیروی هوایی ارتش از آرمان، عقیده و از جان و مال خویش گذشتند تا به اعتلای نظام جمهوری اسلامی کمک کنند، افزود: مشی و رفتار شهید عباس بابایی و شهید لشگری می‌تواند سرمشق همگان باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه رفتار و سیره عملی شهید بابایی، شاگردان بسیار خوبی به جامعه نیروی هوایی کشور تقدیم کرد، ادامه داد: زندگی شهید بابایی سرشار از ساده زیستی و دوری از تجملات بود و همین سادگی و بی آلایشی از مؤلفه‌های شخصیتی آن شهید والامقام به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز شهید بابایی نظم و انضباط وی در فعالیت‌های شخصی و اجتماعی بود تصریح کرد: همیشه یک انضباط، صبر و بردباری در رفتار و کردار و عملکرد شهید بابایی وجود داشت و اگر متوجه می‌شد در تصمیم گیری دچار اشتباه شده نظرات دیگران را می‌پذیرفت، زیرا هدفش موفقیت در ماموریت محوله بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با بیان اینکه شهید لشکری مظهر صبر، تحمل و اراده قوی در مقابل تمام متعلقات مادی دنیوی است، اظهار داشت: شهید لشگری، ۱۸ سال اسارت در خاک دشمن را تحمل کرد، اما به ارزش‌های انقلاب و به تعهدات خود در قبال کشورش پایبند بود و در مقابل کوهی از مشکلات و فشار‌های دشمن هیچگاه خم نشد.

امیر سرتیپ واحدی افزود: جوانان ایران عزیز باید شهدا را سرمشق، الگو و اسوه خود در زندگی قرار دهند و برای ساختن کشور و حفظ انقلاب تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با بیان اینکه درراستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آینده سازان ایران اسلامی باید منش و سیره زندگی شهیدانی همچون عباس بابایی و حسین لشکری در مدارس، مراکز فرهنگی و علمی تدریس و به نسل‌های جوان منتقل شود اظهار کرد: شهیدان بابایی و لشکری نماد عزت، دین‌مداری و مقاومت و یادگارانی هستند که تا سالیان سال ایثار، دین داری و از خود گذشتگی این شهدا در تاریخ و خاطره ملت مسلمان ایران باقی خواهد ماند.

در این مراسم که امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نهاجا، امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب زاده معاون هماهنگ کننده این نیرو و جمعی از پیشکسوتان حضور داشتند، امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی و امیر سرتیپ دوم خلبان برات‌پور به بیان خاطراتی از این شهید بابایی پرداختند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار