سایت لبنانی: اخبار نگران‌کننده و مشکوک امنیتی شنیده می‌شود

یک وبگاه لبنانی با اشاره به هشدار امنیتی سفارت‌خانه‌های عربستان سعودی، کویت و آلمان در بیروت به شهروندانشان از یک سو و تکذیب هرگونه تنش امنیتی در این لبنان، این امر را مشکوک و نگران‌کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ - 05August 2023

اخبار نگران‌کننده و مشکوک امنیتی شنیده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چند روز پیش، فایل صوتی یک شهروند لبنانی زن، از طریق نرم‌افزار «واتس‌اپ» منتشر شد که در آن مدعی شد، سفارت فرانسه به شهروندان خود در لبنان هشدار داده تا از بیم وقوع یک انفجار بزرگ [امنیتی]، در بیروت تردد نکنند.

پس از آن، یک فایل صوتی دیگر در فضای مجازی لبنان منتشر شد مبنی بر اینکه هشدار‌هایی از سفارتخانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی برای پرهیز از حضور در اماکن عمومی به دلیل ترس از حوادث امنیتی، وجود دارد.

وبگاه «لبنان ۲۴» با انتشار این خبر در گزارشی با تیتر «امر مشکوک امنیتی که لبنان طی ۳۶ ساعت گذشته شاهدش بوده»، نوشت: این شایعات را منابعی در سفارت فرانسه و نیز نیرو‌های امنیتی لبنان به طور کامل تکذیب کرده‌اند؛ امری که تا حدی موجب آسوده‌خاطر شدن مردم آن هم در سایه تداوم تنش‌های امنیتی در اردوگاه «عین الحلوه» شده است. اما ۳۶ ساعت پس از انتشار این فایل‌های صوتی و تکذیب آن، سفارت عربستان سعودی بیانیه داد و از شهروندان خود خواست که از بیم حوادث امنیتی، سریعا لبنان را ترک کنند. بعد از آن، سفارت کویت نیز از شهروندان خود خواست که جانب احتیاط را رعایت کنند و در مناطق پر تنش حضور نیابند.

هم‌زمان با این خبر لبنان ۲۴، و در چنین فضایی، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر لبنان در واکنش به بیانیه‌های هشداردهنده سفارتخانه‌های عربستان، کویت و آلمان به شهروندان خود در لبنان تاکید کرد: وضعیت امنیتی نگران‌کننده و وحشت‌برانگیز نیست و تماس‌های سیاسی و امنیتی برای مهار حوادث اردوگاه عین‌الحلوه پیشرفت داشته است.

نخست‌وزیری لبنان با انتشار این بیانیه تایید کرد که سفارتخانه‌های عربستان، کویت و آلمان برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرده‌اند.

در چنین فضایی، وبگاه «لبنان ۲۴» به نقل از منابع امنیتی نوشت، انتشار این فایل‌های صوتی در شرایط کنونی تصادفی نیست و ممکن است واقعاً به داده‌ها و اطلاعاتی مربوط باشد که در پی آن، هشدار‌هایی نیز صادر خواهد شد.

در همین حال، اطلاعات به دست آمده از فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری نشان می‌دهد که زمان‌بندی پرواز‌ها به مقصد عربستان سعودی طبق روتین است و هفت هواپیما در امروز (۵ آگوست) لبنان را به مقصد عربستان ترک می‌کنند. درباره کویت نیز دو هواپیما لبنان را ترک خواهند کرد و بنابراین سفر هوایی بین دو کشور تا کنون در وضعیت عادی قرار دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار