معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:

هنر شهید سلیمانی نفوذ در دل‌ها و همراهی با مردم بود

سردار «معروفی» گفت: نگاه هنرمندانه حاج قاسم این بود که بر قلب‌ها حاکم شد و همراهی مردم را با خود ایجاد کرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 05August 2023

هنر سردار سلیمانی نفوذ ذر دل‌ها و همراهی با مردم بود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه نشست سراسری مسئولان انجمن‌های هنری و ادبی بسیج کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان جمعیتی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله فیلم، شعر و تئاتر تاثیرگذار باشند.

سردار معروفی افزود: هنرمندان اگر از این ظرفیت‌های مهم مراقبت نکنند، همان‌طور که در سال گذشته شاهد بودیم، دشمن از خلأها استفاده خواهد کرد و می‌تواند افکار عمومی را با خود همراه و برانگیخته کند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بزرگترین حدوث تاریخی بشر بعثت پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) است، گفت: دین پیامبر (ص) تکمیل‌کننده ادیان گذشته است و با حکومت اسلام ناب محمدی (ص) می‌توان بشریت را به سعادت رساند و پیامبر اکرم (ص) نیز برای این امر انصار و مهاجرین را بسیج کردند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: طی ۵۰ سال بعد از پیامبر اسلام (ص) انحراف در مسیر اسلام رخ داد به همین علت هم فرزند پیامبر خاتم برای هدایت قیام و تمام هستی خود را تقدیم خداوند کرد و اخلاص ایشان هم موجب جاودانی و ماندگاری نهضت عاشورا شد.

سردار معروفی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی، اسلام پیروز شد، افزود: نطفه انقلاب اسلامی در عاشورا بسته شد و در سال ۵۷ ظهور کرد؛ امام (ره) توانستند در رسالت حفظ آموزه‌های دینی و هدایت مردم پیروز شوند و در این مسیر، بسیج نیز در مسیر امام حرکت کرد تا حافظ انقلاب باشد و شرط حفظ این انقلاب نیز الگو گرفتن از شخصیت، وفاداری، بصیرت و ادب حضرت عباس (ع) نسبت به امام است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حاج قاسم به‌عنوان سرباز انقلاب توانست نگاه اهل سنت را نسبت به شیعه عوض کند، عنوان کرد: در روز تشییع حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه سه بار خطاب به پیکر سردار گفت «شهید قدس» که این امر نشان‌دهنده تغییر نظام سیاسی نیست، بلکه به معنای تغییر نظام اعتقادی و رویکرد اهل سنت نسبت به تشیع است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران هوشمند و همراه هستند، گفت: اگر با مردم همراه باشید و در بین مردم حضور داشته باشید مردم همه جوره همراهی می‌کنند. حاج قاسم سلیمانی نیز هنرمند واقعی بود، نگاه هنرمندی حاج قاسم این بود که بر قلب‌ها حاکم شد نه بر جسم‌ها. حاکمیت بر قلوب هنرمندی می‌خواهد که روانشناس و جامعه‌شناس نیز باشد و با مردم همراه باشد تا مردم از او نگریزند، حاج قاسم با ایمان، دارای حسن ظن، بصیر نسبت به امام، دشمن‌شناس، صادق و عمل‌گرا بود.

سردار معروفی با بیان نظام ولایی حاج قاسم سه ضلع اصلی دارد، تصریح کرد: اولین ضلع اینکه اندیشه زیبا عمل را زیبا می‌کند و ما به دنبال تکثیر اندیشه حاج قاسم سلیمانی هستیم، دومین ضلع این است که شهید سلیمانی از حاج قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است و امروز عکس حاج قاسم در خانه همه ایرانیان است. باید به همه بگوییم که حاج قاسم محصول و خروجی انقلاب است و اگر امام خامنه‌ای نبودند، حاج قاسمی هم نبود؛ این مسئله در وصیت‌نامه ایشان موجود است و با توجه به این مسائل می‌توانیم برای انقلاب وحدت و انسجام بیافرینیم و سومین ضلع این است که حاج قاسم سلیمانی را نباید از مردم جدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج هنرمندان با رعایت همه حقوق، ادب و اخلاق عمل می‌کند و این اخلاص در عمل تاثیرگذار و باعث جاودانگی انقلاب می‌شود، ما در بسیج به دنبال عزت و شرف و بزرگی ملت عزیزمان هستیم؛ به همین علت هم فدای انقلاب و ولایت می‌شویم و در این میان کار هنرمندان بسیار با ظرافت و سخت است.

در پایان این مراسم با حضور سردار معروفی، جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و اعضای انجمن شعر بسیج از پوستر دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان افق‌های روشن رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار