معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان:

19 هیئت صلح در سطح کردستان ایجاد شده است

«اسدی» گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه‌اندازی دفاتر هیئت‌های صلح که با افتتاح این دفتر، تاکنون 19 هیئت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۰۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ - 01August 2023

19 هیئت صلح در سطح کردستان ایجاد شده استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «بهادر اسدی» معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان در مراسم آغاز به کار نوزدهمین هیئت صلح استان کردستان در مسجد جامع این شهر، با بیان اینکه کردستان استانی با قابلیت‌های صلح و سازش بسیار است، اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی برای استفاده از جایگاه معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش در این استان وجود دارد که مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیئت‌های صلح می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات و اختلافات بین مردم داشته باشد، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه‌اندازی دفاتر هیئت‌های صلح که با افتتاح این دفتر، تاکنون 19 هیئت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان با یادآوری اینکه هیئت‌‌های صلح کاملا مردمی و به صورت افتخاری کار می‌کنند، تصریح کرد: قوه قضاییه اقدامات مؤثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش انجام داده و از بدو تأسیس تاکنون، پرونده‌های مختلف و مهمی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل، نزاع‌های طایفه‌ای در استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی عنوان کرد: براساس شیوه نامه مصوب ، هیئت صلح 3 نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علی‌البدل و در جهت صلح و سازش پرونده‌های اختلاف در سطح استان تلاش می‌کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 3 هزار پرونده توسط صلح یار‌ان این هیئت‌ها، در استان کردستان به مصالحه و سازش ختم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها