مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان:

استفاده از طرح مولدسازی و فروش املاک مازاد استان کردستان لازم‌الاجرا است

«مقیاسی» استفاده از طرح مولدسازی و فروش املاک مازاد استان را لازم‌الاجرا دانست و گفت: طبق آمار سازمان دارایی، 10 هزار قطعه زمین تحت تملک سازمان ملی مسکن در سطح شهر سنندج وجود داشته که اینها ظرفیت خوبی برای استفاده راه و شهرسازی در تسریع اتمام پروژه‌های داخلی خود دستگاه و نهضت ملی مسکن است.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 27July 2023

استفاده از طرح مولدسازی و فروش املاک مازاد استان لازم‌الاجرا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مجتبی مقیاسی» مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: مانده اعتبارات تملک دستگاه‌ها زیاد بوده و با کمبود زمان مواجه‌ایم به طوری‌که حداکثر دوماه برای جذب اعتبارات فرصت باقی نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها از این فرصت باقیمانده به نحو احسن استفاده کرده و اعتبارات را صرف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کنند، گفت: متأسفانه روز به روز تورم قیمت‌ها را افزایش داده و هر چه سریع‌تر پروژه‌ها تعریف و عملیات زودتر آغاز شود، پیشرفت بهتری خواهد داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان با درخواست اینکه دستگاه‌ها به محض مشخص شدن اعتبارات سال 1402، مبادله قراردادها و ارائه تخصیص، فرایند مقدماتی انتخاب پیمانکار، برگزاری مناقصه و روند امورات اداری انجام و عملیات اجرایی پروژه آغاز شود، تصریح کرد: فصل عمرانی در استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و سردسیر بودن کم بوده و 5 ماه از سال را نمی‌توانیم کار عمرانی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه کردستان در بحث شاخص تورم رتبه 26 کشوری را دارد، افزود: این وضعیت بیانگر آن است که هر چه سریع‌تر کارها را انجام دهیم از این تورم بیشتر مصون خواهیم بود، بنابراین انتظار می‌رود همه مسئولان در تسریع اتمام پروژه‌ها برنامه‌ریزی و همت کنند.

مقیاسی میزان بودجه شهرستان سنندج را بیش از 400 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: از مجموع اعتبارات استانی می‌توان بیش از یکهزار میلیارد تومان را به بخش خرید قیر اختصاص داد، دستگاه‌های متولی همچون نوسازی و شهرداری از این ظرفیت استفاده کنند.

وی خطاب به فرماندار عنوان کرد: تا حد امکان، بودجه‌ای برای آسفالت راه‌های روستایی از محل اعتبارات شهرستان اختصاص داده نشود تا دستگاه متولی از محل قیر مرکز استفاده و قیر مسیر را تهیه کند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان استفاده از ظرفیت بازآفرینی و جذب اعتبارات این بخش را ضروری دانست و اذعان داشت: در شهر سنندج بافت فرسوده کم نداریم و اکنون به یکی از معضلات تبدیل شده است. شرکت بازآفرینی شهری در سال 1400، 10 میلیارد تومان برای بازآفرینی شهر سنندج در نظر گرفته بود که متأسفانه یک ریال آن جذب نشده و برگشت خورده است.

وی همچنین استفاده از طرح مولدسازی و فروش املاک مازاد استان را لازم‌الاجرا دانست و افزود: طبق آمار سازمان دارایی، 10 هزار قطعه زمین تحت تملک سازمان ملی مسکن در سطح شهر سنندج وجود داشته که اینها ظرفیت خوبی برای استفاده راه و شهرسازی در تسریع اتمام پروژه‌های داخلی خود دستگاه و نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان با اذعان به اینکه اکنون انباشت زباله نزدیک سد آزاد شده و باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از تبدیل شدن به وضعیتی همچون سد قشلاق سنندج، عملیات ساماندهی و جمع‌آوری انجام شود، گفت: ورود فاضلاب به این سد نیز از دیگر مشکلاتی بوده که انتظار می‌رود سریع برطرف شود.

وی ادامه داد: اگر از ورود فاضلاب روستاها به سد آزاد جلوگیری نشود، یقیناً تا دو سه سال آینده وضعیت این سد به وضعیت کنونی سد قشلاق سنندج تبدیل خواهد شد.

مقیاسی درباره تسهیلات تبصره 11 یادآور شد: سال گذشته امور مالیاتی به وظیفه خود عمل نکرده بود و پرونده به دادسرا ارجاع داده شد اما امسال به جد پیگیر این موضوع هستیم تا از این ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده در جهت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان از رشد اعتبارات استانی در بخش تملک خبر داد و گفت: البته اگر اعتبارات این حوزه 3 برابر هم شود، کفاف حل مشکلات موجود را نمی‌دهد بنابراین مدیران دستگاه‌ها ضمن تقویت ارتباط با مرکز، از ظرفیت نیروی انسانی و املاک مازاد دستگاه‌های خود استفاده کرده و منتظر تخصیص اعتبارات نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار