جان باختن ۹ تن بر اثر سقوط هواپیمای غیرنظامی در شرق سودان

ارتش سودان از کشته شدن شماری از افراد از جمله چند نظامی در پی سقوط یک هواپیمای غیرنظامی در شرق این کشور خبر می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 24July 2023

جان باختن ۹ تن بر اثر سقوط هواپیمای غیرنظامی در شرق سودانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سودان، شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ نفر از جمله ۴ نظامی در پی سقوط یک هواپیمای غیرنظامی در فرودگاه «پورت سودان» کشته شدند.

آژانس خبری «آناتولی» ترکیه گزارش داد که ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه یک شنبه یک هواپیمای ترابری غیرنظامی مدل «آنتونوف» هنگام برخاستن از زمین در فرودگاه بین‌المللی «پورت سودان» در شرق این کشور، بر اثر نقص فنی سقوط کرد.

بنا بر آنچه در این بیانیه آمده، حادثه سقوط هواپیمای مذکور در فرودگاه پورت سودان ۹ کشته بر جای گذاشته که چهار تن از آن‌ها نظامی بودند در حالی که یک دختربچه نیز از این حادثه جان سالم به در برده است.

ارتش سودان در بیانیه خود جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداد و به هویت قربانیان حادثه یا شمار مسافران هواپیما و مقصد آن نیز اشاره نکرد.

شایان ذکر است که شهر پورت سودان به عنوان بندر اصلی سودان، در ساحل دریای سرخ واقع شده و از زمان شروع درگیری‌های میان نیرو‌های ارتش این کشور با نیرو‌های پشتیبانی سریع در ماه آوریل گذشته نیز، نقطه آغازی برای عملیات تخلیه افراد و دریافت کمک‌های بشردوستانه از خارج به شمار می‌آید.

سودان طی چند ماه اخیر شاهد نزاعی مسلحانه میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در خارطوم، پایتخت این کشور و اقلیم دارفور است.

طبق آمار سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی، دست‌کم ۳۹۰۰ نفر طی این نزاع مسلحانه کشته و بیش از ۳ میلیون سودانی آواره شدند.

اتحادیه پزشکان سودان هم اعلام کرد که در پی درگیری‌های کشور، بیش از دو سوم بیمارستان‌ها تعطیل شده‌اند.

سودان از فقیرترین کشور‌های جهان است به طوری که نیمی از ساکنان آن با کمک‌های غذایی و پزشکی بین‌المللی به حیات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها