استاندار مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت جدیت شهرداری اراک در اجرای تعهدات نسبت به موزه دفاع مقدس استان

مخلص‌الائمه گفت: نیاز است شهرداری اراک نسبت به انجام تعهدات خود نسبت به تکمیل موزه جدیت بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 21July 2023

ضرورت جدیت شهرداری اراک در اجرای تعهدات نسبت به موزه دفاع مقدس استانبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی روز گذشته (پنجشنبه) در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: مسئولیت‌ها بهترین فرصت برای خدمت به مردم و جامعه است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد و با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و ضرورت ترویج و توسعه این فرهنگ نجات‌بخش باید در این خصوص توجه ویژه داشت.

وی افزود: موزه دفاع مقدس نماد مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران است و تکمیل این مجموعه در استان نقش مهمی در تبیین نقش مهم مردم استان در دفاع مقدس دارد.

مخلص الائمه با بیان اینکه موزه دفاع مقدس یکی از موثرترین روش‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است، گفت: موزه دفاع مقدس نقش مهمی در تحقق بیانات مقام معظم رهبری هم در حوزه جهاد تبیین و هم انتقال و پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس دارند.

وی افزود: موزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه می‌تواند در زمینه دفاع مقدس موثر عمل کند نیز می‌تواند به یک مرکز فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان تبدیل شود و در برقراری ارتباط با نسل جدید موثر باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه موزه استان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اتفاق افتاده و با جدیت بیشتر دستگاه‌ها و شهرداری اراک باید شرایط برای بازدید عمومی آحاد مردم فراهم شود و این نیازمند عزم و اراده همگانی است.

وی تأکید کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد دولت در استان است و خوشبختانه در این خصوص اراده کافی در همه اعضای شورای هماهنگی موزه دفاع مقدس استان وجود دارد.

مخلص الائمه افزود: نیاز است شهرداری اراک نسبت به انجام تعهدات خود در قبال تکمیل موزه جدیت بیشتری داشته باشد و نگاه شهرداری اراک به این مجموعه باید انقلابی و جهادی باشد و به عنوان یک تکلیف و اولویت مهم آن را در دستور کار بگذارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل یادمان‌های شهدا در استان گفت: دستگاه‌هایی که توفیق مهمانی از شهید گمنام را دارند باید نسبت به تکمیل آن جدیت داشته باشند و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدا مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یادمان‌های شهدا در استان باید به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای جوانان تبدیل شوند و از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار