در دیدار فرمانده انتظامی قم؛

آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی: دشمن به دنبال نفوذ در مسائل فرهنگی و ایجاد ناامنی در کشور است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: دشمن تلاش دارد با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می‌شود موفق نشود.
کد خبر: ۶۰۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ - 18July 2023

آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی: دشمن به دنبال نفوذ در مسائل فرهنگی و ایجاد ناامنی در کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار سردار «سیدمحمدرضا میرحیدری» فرمانده انتظامی قم ضمن تبریک انتصاب وی، اظهار داشت: دشمنان بر ایجاد معضلات اخلاقی و فرهنگی در شهر قم سرمایه گذاری کرده‌اند که هوشیاری مردم را در این‌گونه موارد می‌طلبد.

وی افزود: مسائل فرهنگی از مسائل مهم امنیت است، دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور و به خصوص شهر قم ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می‌شود، موفق نشوند.

مرجع تقلید شیعه گفت: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه‌ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانسته و عنوان کرد: باید تا حد ممکن آسیب‌های اقتصادی کاهش یابد، متأسفانه مسئولان آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته‌اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه وجود اقوام و ملیت‌های مختلف در شهر قم را سبب تغییر بافت جمعیتی قم دانست که باید توجه ویژه به آن داشت.

وی دسترسی آسان و گذرگاه مواد مخدر بودن را از دیگر معضلات شهر قم دانسته و بر ضرورت برنامه‌ریزی قوی برای رفع آن تأکید کرد.

استاد سطوح عالی حوزه، فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفت: خدمت در شهر قم را به عنوان خدمت در مرکز جهان اسلام بدانید و از وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه در پیشبرد کارهایتان کمک بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار