رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تکمیل روند ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان سال/ تولید ۲۴ فیلم در ۱۸ ماه

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا گفت: طبق آماری که داشتیم ۴۵ هزار خاطره ثبت شده و برنامه‌ریزی کردیم کار ثبت خاطرات والدین شهدا و خود جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال انجام شود.
کد خبر: ۶۰۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ - 16July 2023

تکمیل روند ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان سال/ تولید ۲۴ فیلم در ۱۸ ماهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه اختتامیه سری مستند «آبروی کوچه‌ها» که با حضور ۲۶ خانواده شهید این مجموعه مستند امروز (یکشنبه) در هتل انقلاب تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات ساخت این سری مستند اظهار داشت: سلسله برنامه آبروی کوچه‌ها در ۲۶ برنامه و در ارتباط با ۲۶ شهید با هماهنگی صدا و سیما تولید شده است. در این مستند مردم محله همراه با هم به دیدار والدین و همسران شهدا رفتند و تلاش شد از همه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، سلامتی، اقتدار و خدمت در این برنامه حضور داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این برنامه در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «مردم باید قهرمانان واقعی را بشناسند» تولید شده است. معظم له همچنین فرمودند «تا وقتی شهیدی هست هیچ کوی و برزنی نباید بی نام شهید باشد» که این برنامه نیز کاری مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و مردم است.

وی همچنین در خصوص ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا بیان داشت: طبق آماری که داشتیم ۴۵ هزار خاطره ثبت شده و برنامه ریزی کردیم کار ثبت خاطرات والدین شهدا و خود جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انتشار اسناد مربوط به شهدا در سامانه‌ای به نام «افتخار» گفت: سامانه افتخار اسفند سال گذشته توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که همه اسناد شهدا در آن سامانه بارگزاری شده و در اختیار همه پژوهشگران و مردم قرار می‌گیرد.

وی درباره تولید فیلم‌های دفاع مقدس تصریح کرد:  در ۱۸ ماه گذشته بنیاد شهید سرمایه‌گذاری‌هایی در خصوص تولید مستند‌های بلند و کار‌های نمایشی انجام داده است که طی ۱۸ ماه ۲۴ فیلم ساخته شده و از الان برای ۵ فیلم سینمایی بلند نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است؛ البته فیلمسازی گران شده به خصوص در حوزه دفاع مقدس که کاری پرهزینه است لذا امیدواریم با حمایت ستاد کل نیرو‌های مسلح بتوانیم هزینه تولید فیلم‌های این حوزه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار