استاندار کردستان:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده آموزش و اشتغال است

«زارعی‌کوشا» از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان حلقه مفقوده آموزش و اشتغال نام برد و گفت: یکی از نیاز‌های اصلی جامعه و لازمه ورود به بازار کار و خدمت در آموزش‌های غیررسمی بخش فنی و حرفه‌ای است که با کار‌های جذاب می‌شود زمینه ترغیب جوانان را به این بخش فراهم کرد.
کد خبر: ۶۰۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 16July 2023

آموزش های فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده آموزش و اشتغال استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان کردستان در سنندج اظهار داشت: بحث پرداخت تسهیلات ازدواج موضوعی مهم است و بانک ها در این زمینه نباید کوتاهی کنند.

وی به بحث اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و افزود: اوقات فراغت مساله مهمی است و به معنای وقت اضافی و عملکرد حاشیه‌ای نیست و باید با استفاده از ارائه مهارت های آموزشی، تعطیلات تابستان را غنی کرد.

استاندار کردستان تعمیق اخلاق، مبانی دینی و علایق را ویژگی هایی برشمرد که در این دوره ها باید مدنظر باشد و افزود: آینده رشته تحصیلی و مسیر زندگی از همین کلاس ها نشات می‌گیرد که وظیفه دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، ایجاد هماهنگی بین دستگاهها است.

وی تاکید کرد: هم‌افزایی به این منظور است تا کار موازی صورت نگیرد و انرژی هر دستگاه در یک حوزه خاص متمرکز شود و با برنامه های پخته تر نتایج بهتری حاصل شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با همه محدودیت هایی که وجود دارد، در کردستان استعدادهای ویژه‌ای داریم که در بخش آموزش و پرورش، ورزش، هنر، ادبیات و فنی برجسته و متمایز از دیگر استانها هستند.

به گفته استاندار کردستان، برنامه‌های اوقات فراعت همپای برنامه های آموزشی دوران تحصیلی اهمیت دارد و موازی کاری و نفی کار همدیگر توسط دستگاههای مسئول ۲ نکته ای است که دستگاه های اجرایی باید به آن توجه کنند.

وی خواستار نگاه واقع بینانه در برنامه‌ریزی حوزه جوانان شد و افزود: این نگاه باید ناشی از وسعت نظر در برنامه‌های فرهنگی و برگفته از نگاه باز و گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد که نگاهی که فارغ از افراط و تفریط است.

زارعی کوشا تاکید کرد: افراد و مدرسان، سلیقه خود را به اسم سیاست‌های نظام در این حوزه دخیل نکنند و تنها به نگاهی مبتنی بر واقعیت‌های جامعه اکتفا کنند که این به معنای ولنگاری و یا ساده‌انگاری و سختگیری نیست.

این مسئول با نقد برنامه‌های فاقد جذابیت و آینده روشن برای جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: باید ذهن این قشر را از بن بست تاریکی که دشمن ترسیم کرده بدون بزرگنمایی و سیاهنمایی و خوش بینی خارج کنیم و در این زمنه حوزه‌های پژوهشی، کارشناسی و مطالعاتی به کار گرفته شود.

به گفته استاندار کردستان، نظارت بر اجرای محتوایی برنامه‌ها بسیار مهم است، نکته‌ای که در فقدان نظارت از آن غفلت شده است و مدیران باید در محورهای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت، با دقت نظر بیشتری کار را دنبال کنند.

زارعی کوشا از آموزش های فنی و حرفه‌ای به عنوان حلقه مفقوده آموزش و اشتغال نام برد و متذکر شد: یکی از نیازهای اصلی جامعه و لازمه ورود به بازار کار و خدمت در آموزش های غیررسمی بخش فنی و حرفه‌ای است که با کارهای جذاب می شود زمینه ترغیب جوانان را به این بخش فراهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار