توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه

به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، روایت کمتر شنیده شده حاج قاسم از نقش مهم توصیه‌های مقام معظم رهبری در پیروزی بزرگ لبنان در جنگ ۳۳ روزه منتشر شد.
کد خبر: ۶۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ - 16July 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، روایت کمتر شنیده شده حاج قاسم از نقش مهم توصیه‌های مقام معظم رهبری در پیروزی بزرگ لبنان در جنگ ۳۳ روزه در فیلمی آمده است.
متن این سخنان را در زیر می‌بینید:

«حزب‌الله به مردم لبنان متعهد شده بود که جوانان زندانی و اسیر لبنانی را بر مبنای یک عملیات ویژه که فرمانده آن، شهید «عماد مغنیه» بود، از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد کند.

شهید «عماد مغنیه» موفق شد در داخل سرزمین فلسطین اشغالی یک ماشین و در واقع کمر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دهد و دو نفر را از داخل آن ضخمی و اسیر کند.

توصیات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه

معمولاً در سابقه این نوع ردالفعل‌ها، هیچ‌گاه یک جنگ شامل و کامل نمی‌انجامید، اما همان لحظات اول عملیات طراحی شده از قبل، به‌طور کامل مورد اجرا گذاشته شد.

از ایران، اصرار داشتند که من برای توضیح بیایم. آن هنگام، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد بودند. خدمت ایشان رسیدم. من گزارشی از حادثه دادم. گزارش من، گزارش تلخی بود؛ یعنی مشاهدات من، افقی از پیروزی را نشان نمی‌داد و جنگ کاملاً جنگ متفاوتی بود؛ یعنی جنگ تکنولوژیک و دقیق بود.

ادامه جلسه ما با وقت نماز تداخل پیدا کرد. نماز خواندیم و به جلسه برگشتیم. آقا شروع به صحبت کردند. فرمودند: این جنگ، جنگ بسیار سخت و شدیدی است، اما تصور من این است که پیروزی این جنگ همانند جنگ خندق خواهد بود.

من در دلم تکان خوردم؛ چون از نظر نظامی، چنین ظنی نداشتیم؛ یعنی در دلم تمنا داشتم که کاش آقا این را نمی‌فرمودند که نتیجه این است. ایشان فرمودند که من تصورم این است که اسرائیل این طرح را از قبل آماده کرده است و می‌خواست همین طرح را در یک غافلگیری کامل مورد اجرا بگذارد و حزب‌الله را در غافلگیری نابود کند.

عمل حزب‌الله در گرفتن این دو اسیر، آن غافلگیری را به‌هم زد. من این اطلاعات را نداشتم و سید (سید حسن نصرالله) و عماد (عماد مغنیه) این اطلاعات را نداشتند. ایشان نکته سومی را فرمودند که به این‌ها بگویید که دعای «جوشن صغیر» را بخوانند.

عماد دنبال من آمد و از همان راه بازگشتیم و من نزد آقا سید رفتم و موضوع را به او نقل کردم. خیلی خوشحال شد. اول به‌سرعت موضوع اول که در این مورد بود: «نتیجه این پیروزی جنگ خندق خواهد بود که سختی‌های زیادی دارد، اما پیروزی بزرگی دارد»، از قول رهبر معظم انقلاب اسلامی میان تمام مجاهدین منتشر شد.

ثانیاً این تحلیل که دشمن از قبل یک طرح داشت، مبنای اصلی عملیات سید در توجیه افکار عمومی و توجه افکار عمومی به نیت دشمن قرار گرفت.

در موضوع سوم هم آنقدر مسئله دعای «جوشن صغیر» رایج شد و وسعت پیدا کرد و «المنار» رسانه حزب‌الله آن را به‌طور مرتب با صوت خیلی خوب و حزین قرائت می‌شد.

بعد از جنگ ۳۳ روزه، استراتژی بن گورین در جنگ پیش‌دستانه یا استراتژی هجومی رژیم صهیونیستی، آرام آرام فقط به استراتژی دفاعی تبدیل شد و این اثر جنگ ۳۳ روزه بود.»

این فیلم را در زیر مشاهده کنید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار