فرماندار شهرستان ششتمد خبر داد؛

افتتاح یادمان شهید گمنام بوستان مهرگان در هفته دفاع مقدس

«ایثارگر» از افتتاح یادمان شهید گمنام بوستان مهرگان شهر ششتمد در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 12July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هیئت امنای یادمان‌های شهد گمنام شهرستان ششتمد به ریاست «حسین ایثارگر» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ضمن گلایه از تأخیر هفت ماهه در احداث یادمان شهید گمنام شهرستان ششتمد بر تسریع در آغاز عملیات عمرانی احداث این یادمان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: به‌منظور نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین، یادمان‌های شهدای گمنام در هر شهرستان باید به قطب فرهنگی و کانون ترویج فرهنگ ایستادگی و پایمردی تبدیل شوند.

در ادامه این نشست ایثارگر ضمن پوزش از تأخیر پیش آمده در احداث یادمان شهید گمنام شهرستان ششتمد، گفت: این یادمان در مرحله طراحی قرار دارد و بنای یادمان شهید گمنام ششتمد از گل لاله پنج‌پری که در منطقه ششتمد می‌روید الهام گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری ششتمد از پروژه احداث یادمان شهید گمنام پشتیبانی می‌کند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یادمان شهید گمنام شهر ششتمد همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

افتتاح یادمان شهید گمنام بوستان مهرگان در هفته دفاع مقدس

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور بر مزار شهید گمنام آرمیده در شهر ششتمد با قرائت فاتحه به این شهید والامقام ادای احترام کرد.

پیکر شهید گمنام ۲۳ ساله عملیات «رمضان» که در منطقه «شرق بصره» تفحص شده بود سال گذشته در نهم دی همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها در ششتمد تشییع و در بوستان مهرگان این شهر به خاک سپرده شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه سفر خود به شهرستان ششتمد به منظور جانمایی محل تدفین شهید گمنام در شهر شامکان، ضمن حضور در این شهر با معتمدین شامکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این دیدار ارائه درخواست کتبی مردم و مسئولین، ارائه طرح یادمان و تصویب در استان و پیشرفت عمرانی ۵۰ درصد بنای یادمان تا یک ماه قبل از تدفین شهید گمنام شروط میزبانی مردم شامکان از شهید گمنام عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار