بیانیه اداره کل حفظ آثار استان زنجان به مناسبت سالروز عملیات طریق القدس

عملیاتی که حضرت امام (ره) آن را فتح الفتوح نامید

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان عملیات طریق القدس را ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ - 29November 2015

عملیاتی که حضرت امام (ره) آن را فتح الفتوح نامید

به گزارش دفاع پرس از زنجان، دشمن بعثی عراق با تصرف شهر مرزی بستان در مهرماه سال 1359 و حضور متجاوزانه بیش از 14 ماه در آن شهر، همراه با جنایات و فجایع ضد انسانی بیشمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبرانناپذیر بر مردم متعهد بستان، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.

در این بیانیه آمده است: عملیات طریق القدس با رمز مقدس «یا حسین» در هشتم آذر ماه 1360 با حضور رزمندگان اسلام بویژه نیروهای استان زنجان با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان آغاز گردید. در این عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام ضمن ایجاد شکاف در خطوط دفاعی دشمن توانستند متجاوزان را تا مرزبین المللی عقب رانده و موفق شدند 70 روستای منطقه، تنگه استراتژیک چزابه و شهر بستان را از لوث وجود اشغالگران پاک کنند.

در عظمت این عملیات بزرگ و افتخارآفرین همین بس که حضرت امام (ره) آن را «فتح الفتوح» نامیده و در پیام بسیار ارزشمند خود آورده است: مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش میدانند.

ارمغان رشادتها و جان فشانیهای رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تأثیرات الهامبخش انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی، خیزش ملتها و مقاومت در برابر استکبار و زیادهخواهیهای آن است که آثار پیروزمند آن را در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین و...  شاهد هستیم.

این بیانیه با پاسداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز عملیات طریق القدس و تکریم یادگاران این عملیات افتخارآمیز، به ویژه شهداء ، جانبازان و آزادگان استان تأکید نموده است:

تردیدی نیست ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی تا پای جان راه امام خمینی(ره) و شهدای والا مقام را ادامه خواهند داد و با تمسک به فرهنگ ولایتمداری و ولایتپذیری تحت منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز آمادهاند با یک اشاره معظم له، درس فراموش ناشدنی به تهدیدات و گزینه های روی میز دشمنان زورگو و خیره سر بدهند .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار