رئیس‌جمهور:

آزادراه تهران-شمال، نماد خودباوری و توانایی ملت ایران است

حجت‌الاسلام رئیسی در آیین افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، این طرح را نماد خودباوری و توانایی ملت ایران و همچنین نماد کار فناورانه مهندسان و کارگران ایرانی دانست.
کد خبر: ۶۰۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 06July 2023

آزادراه تهران-شمال، نماد خودباوری و توانایی ملت ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: به کارگران عزیز، مهندسان، پیمانکاران و مدیران محترمی که در این پروژه تلاش کردند خسته نباشید و خداقوت می‌گویم و از آن‌ها سپاسگزارم.

حجت‌الاسلام رئیسی این طرح را نماد خودباروی، توانایی، دانایی ملت ایران دانست و گفت: در این طرح کار فن‌آورانه و تکنولوژی رقم خورده است و نماد اراده جدی مهندسان و کارگران است.

رئیس جمهور با ارزشمند توصیف کردن این پروژه ملی آن را نمادی افتخارآفرین برای ملت ایران عنوان کرد.

وی افزود: مبارک است که در این ایام این طرح ملی افتتاح می‌شود و به نام غدیر رقم می‌خورد که همه برکات در غدیر است.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می‌کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود.

این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل‌ها و گالری‌ها عبور می‌کند. برای احداث مسیر رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، پنج کیلومتر از مسیر را کوتاه‌تر می‌کند.

با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خم‌های جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده‌ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی‌های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه دو آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر سه هزار نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگ برداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار