مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد؛

توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در سراسر گیلان

حجت‌الاسلام‌ «علیزاده» گفت: در چهارمین مرحله قرار دوازدهم در سال ۱۴۰۲، هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه در سراسر استان توزیع شد.
کد خبر: ۶۰۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ - 04July 2023

توزیع 1700 بسته معیشتی بین نیازمندان در سراسر گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «ستار علیزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مراسم اجرای طرح قرار دوازدهم با اشاره به توزیع هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی اظهار داشت: خدمات اجتماعی از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه به نیت گرامیداشت مقام امام زمان(عج) در قالب طرح ملی قرار دوازدهم به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهارمین مرحله قرار دوازدهم در سال ۱۴۰۲، هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه در سراسر استان توزیع شد، تصریح کرد: در این طرح خدمات اجتماعی از جمله کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در تیرماه جاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است، افزود: گوشت۵۰۰ رأس گوسفند قربانی به همت مراکز افق بین نیازمندان و موسسات خیریه توزیع شده است.

علیزاده با بیان اینکه کمک به تأمین دارو و پرداخت کمک هزینه درمان درمان به ارزش ۱۵ میلیون تومان از دیگر ابعاد اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان بوده است، گفت: در قالب طرح قراردوازدهم تیرماه، ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه به زوج‌های جوان کمک شده است.

وی رویکرد قرار دوازدهم تیرماه را حمایت از فرهنگ حجاب برشمرد و بیان کرد: به همین خاطر ۱۷۰ قواره چادر مشکی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه در شهرستان لاهیجان با اجرای قرار دوازدهم، ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۴۰ ملیون تومان بین نیازمندان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل توزیع شد، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان درخصوص تهیه بسته‌های معیشتی و خدمات اجتماعی به نیازمندان هزینه شده و سال قبل در قالب طرح قرار دوازدهم ۱۵ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین، نذورات بقاع متبرکه و عواید موقوفات برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها