رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران:

مقام شهید و شهادت یک مقام حسرت است

دهقانی گفت: مقام شهید و شهادت یک مقام حسرت است و غبطه، نه مقام تاسف و وقتی انسان به آیات قرآن و روایات مراجعه می‌کند به فضیلت شهید و شهادت پی می‌برد.
کد خبر: ۶۰۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ - 04July 2023

جوانان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گام بردارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، مراسم گرامیداشت سالروز ولادت «شهید رضا آذربار» از شهدای امنیت شهرستان کامیاران با حضور خانواده شهید، دوستان، همرزمان و جمعی از مسئولین و مردم برسر مزار این شهید در گلزار شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مهدی دهقانی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در این مراسم به جایگاه والای شهدا پرداخت و اظهار داشت: مقام شهید و شهادت یک مقام حسرت است و غبطه، نه مقام تاسف و وقتی انسان به آیات قرآن و روایات مراجعه می‌کند به فضیلت شهید و شهادت پی می‌برد.

وی اضافه کرد: این فضائل در انسان ایجاد رغبت می‌کند و کسانی که نسبت به این مهم معرفت پیدا می‌کنند حسرت و غبطه می‌خورند که چرا از این قافله عقب مانده‌اند و از خدا پیوسته می‌خواهند که به این مقام رفیع که مقام شهادت است، نائل شوند.

پدر شهید آذربار از شهدای امنیت شهرستان کامیاران نیز اظهار داشت: شهید آذربار دارای ویژگی‌های بارزی از جمله ساده زیستی، از خود گذشتگی و ولایت‌مداری بود و احترام به اطرافیان برای ایشان اهمیت داشت.

وی افزود: جوانان جامعه باید رهرو شهدای این مرز و بوم باشند تا بتوانند برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

همچنین حجت الاسلام «شیری» از راویان دفاع مقدس نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از شهدا و ایثار مادران شهدا پرداخت.

در این برنامه محفل انس با قرآن در مزار شهدا بر سرمزار شهید آذربار نیز برگزار شد.

شهید رضاآذر بار در ۱۱ تیر ۱۳۷۲ دیده به جهان گشود و در ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در سن ۳۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار