استاندار کردستان:

نیازمند ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی هستیم

«زارعی کوشا» با اشاره به اینکه ما نیازمند ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی هستیم، گفت: به هر قیمتی شده باید از خانواده بعنوان گوهر ارزشمند محافظت کنیم.
کد خبر: ۶۰۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 04July 2023

نیازمند ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در جلسه تکریم بازنشستگان استان کردستان اظهار داشت: خانواده نهاد اصلی جامعه ما به شمار می‌رود اما سبک زندگی غربی در تلاش برای تغییر ماهیت و اصالت آن است.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی هستیم، افزود: به هر قیمتی شده  باید از خانواده بعنوان گوهر ارزشمند محافظت کنیم.

استاندار کردستان ترویج و تبلیغ سیاست تک فرزندی را از جمله مفاهیمی دانست که به اشتباه وارد زندگی و خانواده ایرانیان شده است و تاکید کرد: بذر مهر و محبت در خانواده کاشته می‌شود و این مهم بدون وجود اقوام نزدیک برای ما در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: باید برای تقویت و تکریم خانواده تلاش کنیم و اجازه ندهیم جامعه با تک فرزندی و کاهش جمعیت جوان در آینده دچار مشکل شود.

وی به اهمیت و جایگاه بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده پرداخت و گفت: بازنشستگان بدون نگاه ترحم آمیز از سوی دیگر  افراد جامعه باید مورد تکریم واقع شوند و از تجربیات آنها استفاده شود.

استاندار کردستان از بازنشستگان بعنوان معادنی از تجربه و دانش  یاد کرد و بیان داشت: این افراد در طی سالیان متمادی سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و راهنمایی و هدایت آنان می‌تواند راهگشا و گره‌گشای مشکلات نسل جدید باشد.

زارعی کوشا بر توجه دستگاه‌های اجرایی به  نگاه تکریمی نسبت به بازنشستگان تاکید کرد و خواستار رفع مشکلات بازنشستگان از طریق مراجع ذی‌ربط و قانونگذار در سطح کشور  و پیگیری این مسائل در سطح استان شد.

وی عنوان کرد: مجلس نقش مهمی در بهبود وضعیت و معیشت بازنشستگان دارد و با وضع قوانین برای دولت در این رابطه  تکالیفی را باید معین کند ما هم در استان کردستان باید در حد توان و مقدورات برای تکریم و تجلیل بازنشستگان تلاش کنیم و یکی از اصلی‌ترین نیازهای آنها که رفع نیازهای درمانی است مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها