توسط انتشارات نیستان؛

«موعود غدیر» به چاپ پنجم رسید

کتاب «موعود غدیر» نوشته سید مجتبی حسینی توسط انتشارات نیستان به چاپ پنجم رسید.
کد خبر: ۶۰۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 02July 2023

«موعود غدیر» به چاپ پنجم رسیدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، کتاب «موعود غدیر» نوشته سید مجتبی حسینی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ پنجم رسیده است.

این کتاب تدوین سخنرانی سید مجتبی حسینی، اسلام‌شناس معاصر در دانشگاه الزهرا است که علاوه بر این، دو پیوست نیز همراه آن منتشر شده‌اند. پیوست نخست، خطبه‌ای است که رسول گرامی اسلام (ص) در عرفات بیان فرموده‌اند و نویسنده در مطالب خود به آن استناد کرده‌اند. پیوست دوم، ترجمه خطبه حضرت رسول در غدیر خم است که به «خطابه غدیر» مشهور شده است.

نویسنده در این کتاب در پی یافتن ارتباط بین واقعه غدیر و ظهور امام قائم (عجل الله فرجه) است و این کار را با تأمل در متن خطابه‌های حضرت رسول انجام می‌دهد. این تأمل، با نگاهی جریان‌وار به واقعه غدیر انجام می‌پذیرد؛ یعنی ارتباط آن با گذشته یا با آینده بررسی می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

از آن‌جایی که دین مورد رضایت خدا و دین کامل، دینی است که در آن پیام غدیر؛ «من کنتُ مولاه فهذا علی مولاه» ابلاغ و عملی شده، می‌فهمیم که لازمه رسیدن به جامعه‌ای که در آن دین مورد رضایت خدا در جهان تمکین می‌شود، همان دین غدیری است، غدیر مقدمه ظهور است. چنان‌چه ظهور حضرت حجت علیه السلام، در واقع تجلی و حضور همه پیامبران و امامان (به ویژه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام) است.

چاپ پنجم این کتاب با ۱۲۸ صفحه و قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار