آغاز درگیری‌ها ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع از صبح امروز

به‌رغم امیدواری مردم سودان برای توقف جنگ داخلی در تعطیلات عید قربان، درگیری‌ها میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در این کشور از صبح امروز (یکشنبه) تشدید شده است.
کد خبر: ۶۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 02July 2023

آغاز مجدد درگیری‌ها ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع از صبح امروزبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درگیری‌های شدیدی، صبح امروز (یکشنبه)، در چند منطقه از خارطوم - پایتخت سودان - آغاز شده و شاهدان عینی از شنیده شدن صدای تیراندازی در غرب و مرکز منطقه «ام درمان» در پایتخت سودان خبر داده‌اند.

بیش از دو ماه است که نبرد بین ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در جریان است و باعث ویرانی در پایتخت و خشونت گسترده در مناطق مختلف این کشور شده است.

خبرنگار شبکه «شرق» عربستان، صبح امروز، از خارطوم گزارش داد در منطقه‌های «السوق الشعبی»، «شارع العرضه» و منطقه صنعتی ام‌درمان از سحرگاه امروز صدای شدید انفجار به گوش رسیده است.

در شهرک الخرطوم البحری، شهرک ورزشی و محله الشجره در خارطوم نیز درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوسته و صدای توپخانه به گوش رسیده است، به‌نحوی که شاهدان عینی در مناطق مختلف دود غلیظی رویت کرده‌اند.

مردم سودان بسیار امیدوار بودند که در تعطیلات عید قربان درگیری‌ها در این کشور هر چند به مدت کوتاهی متوقف شود، اما در اولین روز تعطیلات عید علی‌رغم اعلام آتش بس به مناسبت عید حملات هوایی و تیراندازی شدیدی آغاز شد.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده کل ارتش سودان، روز سه‌شنبه هفته گذشته، در یک سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، از تمام جوانان این کشور خواست برای دفاع و مقابله با نیرو‌های پشتیبانی سریع به نیرو‌های ارتش بپیوندند.

وزارت دفاع سودان، ماه گذشته، نیز فرخوانی مشابه برای جوانان این کشور صادر کرده بود که با استقبال گسترده مواجه نشد.

میلیون‌ها نفر از مردم پایتخت سودان به علت شرایط جنگی و تداوم درگیری‌ها در گرمای شدید تابستان از برق و آب محروم هستند.

طرفین درگیر در این کشور بار‌ها به‌واسطه‌های مختلف توافق آتش‌بس امضا کرده‌اند، اما تمام این آتش‌بس‌ها بعد از مدت کوتاهی نقض شده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، ۲۵ میلیون نفر از مردم این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. ۶۰۰ هزار پناهجوی سودانی بعد از وقوع جنگ داخلی به کشور‌های مجاور به‌ویژه مصر در شمال و چاد در غرب پناه برده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار