تأکید بر مبارزه مشترک با تروریسم در مذاکرات سردار رادان در روسیه

سردار سرتیپ احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسکو با ژنرال الکساندر گورووی معاون اول وزیر امور داخلی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد، دیداری که با تأکید طرفین بر گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم همراه بود.
کد خبر: ۶۰۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ - 29June 2023
تأکید بر مبارزه مشترک با تروریسم در مذاکرات سردار رادان در روسیهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده فراجا در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران و سطح راهبردی روابط تهران – مسکو، آمادگی فراجا را برای توسعه همکاری‌ها با فدراسیون روسیه اعلام کرد.
 
در این دیدار که با حضور روسای ادارات مرکزی وزارت کشور روسیه و هیات انتظامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام شد، ژنرال گورووی معاون اول وزیر کشور فدراسیون روسیه نیز اظهار داشت: گفتگو‌های سیاسی روسیه و ایران با توجه به نزدیکی مواضع دو کشور در اکثر موضوعات بین المللی و منطقه‌ای در دستور کار است.
در ادامه این دیدار، طرفین آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه اعلام کردند.
 
در این دیدار همچنین موضوعاتی مانند حفاظت از نظم عمومی در زمان برگزاری رویداد‌های جمعی، تبادل تجربیات در زمینه کشف، پیشگیری و مقابله با افراط‌گرایی، تروریسم، جرائم سازمان‌یافته، جرائم در حوزه‌های فناوری‌های اطلاعاتی و مخابراتی و قاچاق مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
ایجاد نظم جهانی چند قطبی بر اساس اصول حقوق بین الملل، تقویت نقش سازمان ملل متحد در امور بین الملل، مقابله با چالش‌ها و تهدید‌های جدید و حل و فصل مسائل منطقه با همکاری‌های مشترک منطقه‌ای از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.
 
سردار رادان سه شنبه به دعوت گارد ملی فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها