رییس دانشگاه امیرالمومنین (ع):

حماسه‌های «سردار هور» به دنیا معرفی شود

رییس دانشگاه امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه سردار شهید علی هاشمی، نماد وحدت اقوام بود، گفت: وظیفه داریم خدمات ارزنده و حماسه‌های فرزند ماندگار خوزستان را به دنیا معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۹۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ - 26June 2023

حماسه‌های «سردار هور» به دنیا معرفی شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر ناصر سودانی در یاواره سرلشکر شهید علی هاشمی که شامگاه ۴ تیرماه در مسجد جامع حمیدیه برگزار شد، اظهار داشت: با وجود زندگی معمولی سردار علی هاشمی معروف به «سردار هور»، مردم منطقه به او متکی بودند. این نوع از زندگی او را به عنوان الگویی برای تمامی مردم خوزستان و کشور تبدیل کرد.

وی با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب درباره این شهید بزرگوار افزود: اسم شهید علی هاشمی، سردار جوان عرب خوزستانی اهل اهواز، فراموش نخواهد شد. او حقیقت را فهمید و توطئه دشمن را شناخت و ایستاد.

رییس دانشگاه امیرالمومنین (ع) گفت: امروز اقتدار نظام فرمول‌های منطقه و بین‌المللی را برهم زده است و این مهم به دلیل وجود نیرو‌های خدوم و ولایی سپاه همچون حاج قاسم سلیمانی، علی هاشمی و شهدای جبهه مقاومت است.

سودانی عنوان کرد: رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح باعث شد تا دشمن دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد.

همچنین در ادامه این برنامه موسی حیاوی فرمانده ناحیه سپاه حمیدیه نیز گفت: برگزاری یادواره سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق (ع) عامل برقراری ارتباط نسل اول و دوم انقلاب با نسل جوان امروزی است.

وی افزود: شهید هاشمی پس از عملیات بیت‌المقدس، با حکم فرماندهی وقت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مامور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد.

حیاوی گفت: این دلیرمرد عرب خوزستانی، پس از این انتصاب، کار خود را به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) آغاز کرد که این شناسایی‌ها منجر به اجرای عملیات‌های مهمی، چون خیبر و بدر شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار