دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رنج‌های اسارت آزاده قوچانی از زندان «آلواتان» تا زندان «دوله‌تو»

«قدرت‌الله افراسیابی» از آزادگان سرافراز شهرستان قوچان در سال ۱۳۶۰ به اسارت مزدوران حزب دموکرات درآمد و مدت ۷ ماه در زندان «آلواتان» و مدت سه ماه نیز در زندان «دوله‌تو» درد و رنج اسارت را تحمل کرد و سپس به مکانی موسوم به «قلعه دیز» در کشور عراق منتقل شد و نهایتاً در سال ۱۳۶۲ آزاد و به میهن اسلامی باز‌گشت.
کد خبر: ۵۹۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 25June 2023

رنج‌های اسارت آزاده قوچانی از زندان «آلواتان» تا زندان «دوله‌تو»گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ باز هم بار سفر بسته و این بار راهی شهرستان «قوچان» شدیم تا توفیق دیدار چند آزاده سرافراز این شهرستان را داشته باشیم، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زمینه این دیدار را برای گروه اعزامی از موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی فراهم کرده بود تا فراموش نکنیم در هر گوشه‌ای از این سرزمین سروهای سرافرازی قد برافراشته‌اند تا یادآور شجاعت و ایمان پولادمردانی باشند که از «جامه اسارت» برای خود پر پروازی ساختند تا روایتگر شکوه حماسه نیمه پنهان دفاع مقدس این ملت باشند.

در این سفر یک روزه با سه آزاده عزیز وسرافراز این شهرستان دیدار داشتیم که در اولین دیدار به سراغ آقای «سیدحسین ارفعی» رفتیم، آزاده عزیزی که در سال ۶۷ به اسارت درآمد و به اردوگاه تکریت منتقل و پس از تحمل ۲۶ ماه دوری از عزیزانش همراه با سایر آزادگان عزیز به وطن بازگشت.

وی از جمله اسرای بی‌نام و نشانی بوده که تا زمان آزادی هیچ اطلاعی از او در دست نبوده است. او قبل از اسارت ازدواج کرده و همسر فداکار ایشان می‌گوید: «علیرغم اینکه هیچ خبری از همسرم نداشتم اما هر کس سراغ او را می‌گرفت با اطمینان می‌گفتم شوهرم زنده است و در عراق اسیر می‌باشد».

دومین آزاده‌ای که توفیق دیدارش را داشتیم آقای «قدرت‌الله افراسیابی» بود، آزاده عزیزی که در سال ۱۳۶۰ به اسارت مزدوران حزب دموکرات درآمد و مدت ۷ ماه در زندان «آلواتان» و مدت سه ماه نیز در زندان «دوله‌تو» درد و رنج اسارت را تحمل کرد و سپس به مکانی موسوم به «قلعه دیز» در کشور عراق منتقل شد و نهایتاً پس از دو سال اسارت در سال ۱۳۶۲ آزاد و به کشور باز می‌گردد.

و اما حسن ختام این سفر یکروزه، دیدار با آزاده سرافراز «حسن بخشی‌زاده» بود، این آزاده دفاع مقدس مدت شش ماه است که بر اثر سکته دچار عارضه مغزی شده و متأسفانه زمینگیر شده است. قطعاً دیدار با آزادگانی که در بستر بیماری هستند شیرینی دیدار را به تلخی تبدل می‌کند. امیدواریم با لطف و عنایت الهی و توجه و پیگیری مسئولین ذیربط شاهد شفای عاجل و کامل او باشیم.

آقای بخشی‌زاده از جمله آزادگانی است که در سال ۱۳۶۲ به اسارت صدامیان درآمد و به اردوگاه شهر «موصل» منتقل شد و پس از تحمل ۷۸ ماه اسارت در سال ۱۳۶۹ به وطن بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار