یادداشت/ محمدرضا دهقانی اشکذری

شخصیت دکتر چمران ترکیبی از علم و ایمان بود

شخصیت دکتر چمران ترکیبی از علم و ایمان بود که همین موضوع باعث شد که وی علاقه داشته باشد تا پس از جنگ به عنوان خادم در مسجد فعالیت کند.
کد خبر: ۵۹۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷ - 24June 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ  «محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس بسیج اساتید استان یزد؛ دکتر چمران استادی معتقد، جهادی و فعال در عرصه دانشگاه بود.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایشان که فرمودند شهید چمران شجاع و سرسخت در عین لطافت و رقت و نازک مرامی شاعرانه و عارفانه، در مقام جنگ یک سرباز سخت کوش بودند، نشان می‌دهد که جایگاه والای ایشان بسیار حایز اهمیت است.

شهید چمران در بعد علمی و همچنین عملکرد دینی- انقلابی، نمونه بودند و شخصیتی ذو ابعاد و جامع الاضداد را داشتند.

شخصیت دکتر چمران ترکیبی از علم و ایمان بود که همین موضوع باعث شد که وی علاقه داشته باشد تا پس از جنگ به عنوان خادم در مسجد فعالیت کند و اگر امروز ایشان زنده بودند به طور یقین از نخبگان نظریه پرداز بودند و برای رفع مشکلات علمی و عرصه‌های مختلف نظام کارگشا بودند؛ لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که دانشگاه از مراکز بسیار مهم تربیت قوه عاقله کشور است.

نگاه دکتر چمران نیز چنین بود و دانشگاه را به مثابه محلی برای انسان سازی متعالی می‌دانست و ما باید رسالت خود را در عرصه دانشگاهی، رسیدن به این قله‌های بلند معرفتی بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار