استاندار کرمانشاه:

باید کارهای خوب را در فضای جهاد تبیین پیش ببریم

«صحرایی» گفت: باید کارهای خوب را در فضای جهاد تبیین پیش ببریم برهمین اساس در مبحث برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه باید مسلط شویم تا شعاع خوبی در میان مخاطبان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 21June 2023

باید کارهای خوب را در فضای جهاد تبیین پیش ببریمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید کارهای خوب را در فضای جهاد تبیین پیش ببریم برهمین اساس در مبحث برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه باید مسلط شویم تا شعاع خوبی در میان مخاطبان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن در انجام امور نباید مانند سیاهی لشکر باشیم بلکه باید آگاهانه عمل کنیم، افزود: انتظار می‌رود اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمانشاه با عظمت برگزار شود و در این راستا به‌صورت اعتقادی فعالیت کنیم زیرا در غیر این‌صورت تنها خستگی به‌جا خواهد ماند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که نام و یاد شهدا فراگیر شود، درباره ضرورت برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان، خاطرنشان کرد: به‌طور معمول انسان‌ها سالروز حیات و تولد خود را جشن می‌گیرند و در این میان باید روزی را که زنده می‌شویم هم جشن بگیریم.

صحرایی تصریح کرد: برخی از علما نظیر سید ابن طاووس در ادبیات اسلامی روزی را که به سن تکلیف و تشرف الهی رسیدند جشن گرفتند برهمین اساس اگر بخواهیم به‌معنای واقعی کلمه زنده باشیم باید در مسیر شهدا حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه امام راحل در یک نگاه به زنده‌شدن جامعه اسلامی کمک کردند، عنوان کرد: با گاهی منصفانه درمی‌یابیم به‌سختی می‌توان گفت که پیش از امام راحل، جامعه ایران زنده بوده است اکنون نیز تلاش می‌شود مشکلات موجود در یک جامعه زنده حل و فصل شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه شهدا نقش بی‌بدیلی در زنده‌شدن دارند، گفت: شهدا زندگی‌بخش هستندو اگر نبودند ما زنده نبودیم در واقع هرکسی با شهدا باشد زنده است و بدون شهدا مرده خواهد بود به‌همین دلیل باید زنده‌بودن را گرامی بداریم.

استاندار کرمانشاه اذعان کرد: قرارگرفتن در مسیر شهدا برای آن است که زنده‌بودن را دوست داریم  و در این میان به‌تعبیر قرآن افرادی که از این مسیر دوری کنند، عقلشان خوب کار نمی‌کند زیرا اگر انسان بخواهد عاقلانه زندگی کند باید در مکتب شهدا حرکت کند.

صحرایی با اشاره به اینکه زنده‌نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: باید از انجام کارهای کلیشه‌ای بپرهیزیم زیرا به‌غیر از خستگی عایدی دیگری ندارد.

وی افزود: باید کمک کنیم که یاد شهدا در جامعه منتشر شود زیرا این موضوع به زنده‌شدن جامعه منجر می‌شود و البته برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه نیز می‌تواند تولد مجددی برای جامعه باشد .

صحرایی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای خالصانه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه به‌عنوان جلوه آبروی استان، تصریح کرد: شهدا به‌هیچ اقدامی از انجام ما نیاز ندارند بلکه ما نیازمند ترویج تفکر و فرهنگ آنها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها