سردار کارگر در همایش «بسیج در امتداد عاشورا» مطرح کرد:

معمار هوشمند بسیج امام راحل و خط تراز بسیج مقام معظم رهبری است/ روحیه بسیجی رمز اقتدار نظام اسلامی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این عظمتی که شما می‌بینید یک کسی مثل ولادیمر پوتین رئیس جمهور یکی از کشور‌های قدرتمند دنیا وارد تهران می‌شود و خارج از مناسبات، مستقیم به دیدار رهبری می‌رود نشان‌دهنده شان و عظمت نظام اسلامی در سطح بین‌المللی است. ما باید قدر این نظام و رهبری را بدانیم. جمهوری اسلامی امروز یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است.
کد خبر: ۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ - 25November 2015

معمار هوشمند بسیج امام راحل و خط تراز بسیج مقام معظم رهبری است/ روحیه بسیجی رمز اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش «بسیج در امتداد عاشور» عصر امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این همایش سردار کارگر با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد امام بزرگوار و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و همچنین عرض سلام ویژه محضر حضرت امام خامنه ای و تشکر از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بسیج توسط حضرت امام راحل بزرگ مرد انقلاب اسلامی معماری و تاسیس شد. بسیج ابداع بی نظیر حضرت امام(ره) بود و رشد و بالندگی آن در عصر امامت ایشان شکل گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر نقش تاثیر گذار بسیج در 8 سال دفاع مقدس افزود: تاسیس بسیج امری بسیار هوشمندانه بود. اوایل انقلاب اسلامی نهادهای انقلابی بسیاری تاسیس شده بود ولی سازمانی به نام بسیج وجود نداشت. در ابتدا این سوال در ذهن برخی افراد شکل گرفت که با وجود تاسیس نهادهای فراوان در ابتدای انقلاب چرا بسیج مستضعفان تاسیس شد. در پاسخ باید گفت که بسیج در دفاع مقدس نقش تعیین کننده داشت و اگر بسیج در  دفاع مقدس نبود ما پیروز نمی شدیم؛ این را قاطعانه عرض میکنم. باید گفت که عنصر تمام کننده  در دوران دفاع مقدس مردم بودند و این اثرگذاری در قالب بسیج شکل گرفت. بسیج کشور را نجات داد و تداوم و بقای انقلاب را تضمین کرد و خواهد کرد. لذا بسیج ساحتش بالاتر از این است که متعلق به کسی  باشد . بسیج متعلق به اسلام و نظام است و فرمانده آن امام عظیم الشأن بود امروز هم مقام معظم رهبری فرمانده بسیج است . بنابراین باید گفت این شان و تراز بسیج رهبری است.

سردار کارگر جناحزدگی را بزرگترین سم و خطرتهدیدکننده بسیج دانست و افزود: نباید بسیج را در قالب یک جناح ببینیم و کسی بخواهد بسیج را متهم به جناحزدگی کند و الحمدللله الان هم یسیج منزه از اینها بوده و ضمنا جناحها در کشور بدانند که بسیج قابل سوءاستفاده نیست. بسیج در دفاع مقدس کشور را نجات داد؛ در سازندگی آن را پیش برد و در توطئههای پیش آمده مقاومت کرد و مشکلات را حل کرد و نباید فراموش کرد که در فتنه سال 88  بسیج تمام کننده بود.

وی با تاکید بر پیشرفتهای علمی کشور در دوارن پس از انقلاب افزود: شما در سلولهای بنیادی، در مسئله انرژی هستهای و پیشرفت های نظامی و صنعتی و ... نقش بسیج را برجسته و به صورت شفاف میبینید. این بسیجی که من عرض می کنم فرهنگ روحیه و تفکر بسیجی است. باید تلاش کنیم روحیه بسیجی در کشور جریان پیدا کند و مادامی که این روحیه باشد نظام ما سلامت و رو به جلو خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درخصوص روحیه بسیجی تاکید کرد: امام خامنهای میفرمایند که تمام مردم ایران بسیجی هستند. بسیج یعنی اینکه هر جوانی بداند و بفهمد که باید کشورش مستقل و آباد و آزاد باشد؛ بخواهد در این راه تلاش کند و نقش برعهده بگیرد. با این تعبیر بسیاری از نیروهای متعهد که حتی عضو رسمی بسیج هم نشدهاند، مصداق یک بسیجی مخلص هستند.

سردار کارگر با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به ایران و حضور فوری در محضر مقام معظم رهبری تاکید کرد: این عظمتی که شما میبینید یک کسی مثل ولادیمر پوتین رئیس جمهور یکی از کشورهای قدرتمند دنیا  وارد تهران میشود و خارج از مناسبات مستقیم  به دیدار رهبری میرود نشاندهنده شان و عظمت نظام اسلامی در سطح بینالمللی است. ما باید قدر این نظام و رهبری را بدانیم. جمهوری اسلامی امروز یکی از قدرتهای بزرگ جهان است.

وی با اشاره به مذاکرات هستهای میان ایران و شش قدرت بینالمللی تاکید کرد: اینکه جمهوری اسلامی در یک طرف میز و شش ابرقدرت در طرف دیگر میز مینشینند تنها یک معنی دارد. یعنی اینکه قدرتهای بزرگ که زمانی نمی خواستند  جمهوری اسلامی بماند؛ امروز آمدهاند تا  جمهوری اسلامی را قانع کنند تا بمب هستهای نسازد و از این جلوتر نرود. ما زمانی قادر نبودیم در کشور سیم خاردار بسازیم و حتی قدرتهای بزرگ اجازه ورود سیم خاردار به کشور را نیر نمیدادند ولی امروز همین کشورها آمدهاند و با اینکه میدانند جمهوری اسلامی بهدنبال سلاح هستهای نبوده و نیست می گویند جلوی ایران را بگیرید که قادر است بمب هستهای بسازد و این نشان دهنده ترس آنها از قدرت جمهوری اسلامی است.

سردار کارگر تاکید کرد: امروز همه دنیا شهادت می دهند هیچ کس در جمهوری اسلامی جز مردم ایران تصمیم نمی گیرد و این نشان دهنده پیشرفت ایران اسلامی در عرصههای مختلف است. سخنان دیروز آقای پوتین با مقام معظم رهبری موید قدرت جمهوری اسلامی در عرصه منطقهای و بینالمللی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اوضاع حساس منطقه افزود: نباید فراموش کنیم که این فرهنگ و تفکر بسیجی است که سوریه و عراق را نجات داده است وغزه و لبنان را در برابر فشار بیامان دشمنان حفظ میکند. این دروغ است که جمهوری اسلامی در سوریه و عراق حضور نظامی دارد؛ فعالیت ما در این کشورها محدود به نیروی مستشاری است و این نیروها روحیه و تفکر بسیجی را آنجا تزریق کنند. درست همان مدلی که امام (ره) ترویج داد و منجر به شکلگیری نظام جمهوری اسلامی شد. امام آمد و انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس به یک مدل ارزشی تبدیل کرد و این مدل با اهرم موفقیتش به همه جا صادر شد. یکی از دستاوردهای مدل ابداعی امام بزرگوار که در دفاع مقدس ارائه شد تفکر و روحیه بسیجی است و دوستان بسیجی باید قدر خودشان را بدانند. مقام بسیجی خیلی بالاست. بسیجی یعنی هر کس  بسیجی را دید یاد امام بیفتد؛ یاد شهدا بیفتد؛ یاد مقام معظم رهبری بیفتد. بهترینهای کشور در همه سطوح باید بسیجیان باشند که الحمدلله تا الان همینطور بوده و دانشگاه آزاد اسلامی هم افتخارش این است که با روحیه و تفکر بسیجی شکل گرفته و افتخارش باید این باشد  که با روحیه و تفکر بسیجی جلو برود.

وی افزود: هر تشکیلاتی که با روحیه بسجی شکل میگیرد موفق میشود و اگر از این روحیه فاصله بگیرد؛ شکست خواهد خورد و مادامی که روحیه بسیجی در کشورمان باشد این انقلاب و کشور تضمین خواهد شد و ان شاالله این پیشرفتهایی که وجود دارد به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام و رهبری مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

سردار کارگر با اشاره به حضور گروههای تروریستی در سطح منطقه افزود: بحمدلله در این منطقه متلاطم که داعش تا چند کیلومتری مرز ما آمد و در کشورهای همسایه حضور یافت؛ در ایران اسلامی مردم با اقتدار نیروهای مسلح از امنیت کامل برخوردارند. ولی در غرب اروپا آن هم پاریس که ادعا میکنند پایتخت مطمئن دنیاست این ناامنی اتفاق افتاده و از آن روز تا الان اروپا در حالت نیمه تعطیل است. امنیت امروز کشور به برکت همین روحیه بسیجی است و الان بواسطه شرایط ناامن اروپا برخی نشست و جلسات مهم این قاره لغو میشود ولی یکی از قویترین نشستهای مرتبط با حوزه انرژی در ایران برگزار شد و با اطمینان همه کشورهای عضو حاضر شدند.

وی در پایان با اشاره به نقش وحدت آفرین بسیج در کشور تاکید کرد: بسیجی باید وحدت آفرین باشد و هرجا  بوی نفاق را احساس کردید؛ بدانید این تفکر تضعیف شده است. جا دارد در مورد کارهایی که در حوزه گسترش فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه آزاد صورت گرفته است؛ تشکر کنم. از زحمات و مسئولین آزاد اسلامی که خوشبختانه در تدریس دو واحد درس دفاع  مقدس پیشتاز بودهاند؛ کمال تشکر را دارم.

ریاست محترم کل ستاد نیروهای مسلح سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی گزارشی از دانشگاه آزاد دریافت کرده بودند و برای کارشناسی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فرستادند. این گزارش در بنیاد مورد بررسی قرار گرفت و خدمت ایشان ارسال شد و سرلشکر فیروزآبادی لوحی را امضا کردند و از دکتر میرزاده بواسطه زحمات فراوان وی تشکر کردند. همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از بنده خواستند که لوح را خدمت ایشان اهدا و از فعالیت های بسیجی دانشگاه آزاد در زمینه برگزاری مناسبت های دفاع مقدس و احداث یادمانها تشکر کنم.

در پایان برای همه دوستان عاقبت بخیری و  نیل به شهادت در راه خدا را آرزو دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظر شما
پربیننده ها