امام جمعه موقت تهران:

کاربردهای مختلف صنعت هسته‌ای موجب افزایش رفاه جامعه می‌شود/ آمریکایی‌ها جایی در منطقه ندارند

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به کاربردهای گوناگون صنعت هسته‌ای گفت: امیدواریم با راه افتادن ابزار‌های جدید، وسیله رفاه مردم، رو به افزایش باشد.
کد خبر: ۵۹۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ - 16June 2023

آغاز خطبه‌های حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم نماز جمعه تهرانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت در دانشگاه تهران، با بیان اینکه تقوا وصیت انبیا به امت است، اظهار داشت: شما مهمانان خدا و همه بندگان حق تعالی و نفس خود را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: تقوا سپر، سنگر و زره است. یاد خدا دل را زنده نگه می‌دارد و انسان با تقوا کسی است که وقتی شیطان سر راه او قرار می‌گیرند با راه خدا از خطر او در امان می‌مانند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: کسانی که اهل تقوا هستند، غفلت نمی‌کنند، با خدا زندگی می‌کنند و همواره خود را به خدا وابسته می‌دانند.

وی تصریح کرد: تقاضای ما از خداوند این است که ما را به صراط مستقیم که دین خدا، بندگی خداست، هدایت کند که همه این‌ها در وجود انسان کامل یعنی امامان قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر امت اسلامی و جمعیت قرآنی سبک زندگی خود را با تقوا و طهارت همراه کنند، خداوند طبق وعده خود تاکید کرده که در‌های برکات را از آسمان و زمین به روی آن‌ها مفتوح می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ماه ذی‌القَعده، یادآور شد: ذی‌القَعده ماه خاصی است و برای روز‌های یکشنبه ذی‌القَعده روز خاص توبه است که به آن تأکید شده است و در روز قیامت خداوند متعال از انسان‌های توبه کننده راضی است.

وی به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و شهادت جواد الائمه (ع) در پایان ماه ذی‌القَعده اشاره کرد و گفت: ایشان علم هدایت خاصه در میان شیعه است و اولین امامی است که در کودکی شامل ولایت خاصه شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان انرژی هسته‌ای، گفت: رهبر انقلاب درخصوص صنعت هسته‌ای اهتمام بسیاری دارند و آن‌را جزو بستر‌های رفاه و عزت می‌دانند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: رهبری در نمایشگاه صنعت هسته‌ای به مدت یک ساعت وقت گذاشته و از آن بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: نکته اول در اهمیت صنعت هسته‌ای این است که فراورده‌های هسته‌ای از نظر تنوع با جای جای زندگی ما می‌تواند مرتبط باشد که مواردی از آن‌را رهبر انقلاب بیان کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبحث پزشکی هسته‌ای در مسئله درمان و تشخیص سرطان، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: یکی از نتایج صنعت هسته‌ای، اکتشاف است. ما در زیر زمین منابع نفتی و گازی داریم؛ ولی اینکه بفهمیم در کجای کشور این منابع را داریم، مهم است. یکی از دستاورد‌های هسته‌ای این است که هواپیمایی داریم که با استفاده از صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد که در کجا معادن و مخازن زیرزمینی داریم. امیدواریم با راه افتادن این ابزار‌های جدید، وسیله رفاه مردم ما رو به افزایش باشد.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: نکته دیگر که درخصوص فواید صنعت هسته‌ای مطرح است، موضوع آب‌شیرین‌کن است؛ به‌خصوص که ما در زمینه آب آشامیدنی مشکلات جدی در کشور داریم. صنعت هسته‌ای توانسته در بوشهر و برخی جا‌های دیگر، آب دریا را برای نوشیدن آماده کند؛

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد:  مسأله دیگر که در امور زندگی مردم مهم است، مسأله پزشکی است؛ صنعت هسته‌ای در زمینه‌های تشخیص و درمان و تولید دارو، ۵۰ فرآورده تاکنون به بازار ارائه کرده است.

وی عنوان کرد: اکثریت دانشمندان هسته‌ای ما بین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند و همگی متدین و انقلابی‌ هستند و در بین آن‌ها چهره‌هایی که نماز شب‌خوان بودند، مانند شهدای هسته‌ای، را هم داشتیم؛ یک مسئولی می‌گفت همه ۲۷ نفر دست‌اندرکار یکی از بخش‌های هسته‌ای نماز شب‌خوان هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد، یادآور شد: امروز در جهان جزو کشور‌های پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته‌ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم و ابرقدرتیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است و بخشی از این مربوط به احیای کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل بود و دوم، از جانب دپیلماسی اقتصادی است که نتیجه سیاست دولت درباره همسایگان و سایر کشورهاست.

وی تاکید کرد: امروز عربستان و کشور‌هایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیدند که ایران برای همسایه‌ها هم امنیت، عزت، قدرت است و با وجود پیوستن آن‌ها به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم و عوامل بیگانه و خصوصاً آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند، جایی در منطقه ندارند و باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم مشکلات و ناترازی‌هایی بود و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد؛ اما از روزی که رئیس جمهور جهادی و ولایتمدار ما پرچم جهاد را در دست گرفته و همواره از این سنگر به آن سنگر رفته و دیپلماسی همسایگی و سفر‌های خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که یک‌زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده را در دستور کار قرار داد، پیام‌های بسیاری به همراه داشت، این مشکل هموار‌تر شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها