مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان:

گسترش جریان تکفیری بارزترین مشکل جهان اسلام است

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امروز روشن ترین و بارزترین مشکل جهان اسلام گسترش جریان افراط گرایی تکفیری است.
کد خبر: ۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ - 25November 2015

گسترش جریان تکفیری بارزترین مشکل جهان اسلام است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام احمد حاتمیان در جمع دانشجویان علوم قرآنی بندرعباس افزود: جریان افراط گرای تکفیری به ظاهر با تکیه بر آموزه های دین اسلام و توحید، جنایت های خشنی را مرتکب شده و در رسانه های مختلف جهان کشتار زنان ، کودکان و مردم بیگناه به نام اسلام ثبت و چهره خشن و بی رحمی از آن به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما به اهل سنت همیشه وحدت گرایانه بوده است، افزود: جریان های تکفیری در بین شیعیان هیچ پایگاهی ندارند و وظیفه شیعه و سنی این است که با شناخت کامل از این جریان افراط گرای تکفیری به مقابله بپردازند و اجازه ندهند که آن ها با نگرش تند و خشن خود امت اسلامی را دچار تفرقه و اختلاف کنند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه گسترش فن آوری ، اطلاعات و ابزارهای اجرایی جامعه هدف ما ، تنها اهل سنت نیست بلکه در کل جامعه فراگیر شده است ، تصریح کرد: امروز در جنبش نو پدید معناگرا شاهد فروکشی زیادی هستیم و ترویج اندیشه افراط گرایی تکفیری در دستور کار دشمنان است.
حجت الاسلام حاتمیان ادامه داد: مهم ترین اندیشه افراط گرایی تکفیری نقطه عطف آن افراط گری شیعی و شیعه انگلیسی است که هر دو، مورد حمایت دشمنان ما است.

وی گفت: سازمان تبلیغات بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب راهبردها و سیاست های کلانی در بحث فرقه ها و مذاهب و تقویت هم گرایی و وحدت مذاهب با همدیگر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در جمع کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: نظام اسلامی از ابتدای شکل گیری تاکنون مورد هجمه دشمنان و بدخواهان قرار داشت و آنها از انواع روش ها ، گروه ها و ظرفیت ها برای آسیب رساندن به کشور استفاده کردند.

وی بزرگ ترین مانع برای بدخواهان را ایدئولوژی و مذهب دانست که هرگز اجازه تسلط دشمنان را نداده و به همین علت دشمنان در تلاش برای نابودی مذاهب هستند.

حجت الاسلام حاتمیان گفت: نقشه های شوم دشمنان برای انحراف جوانان و از بین بردن تحکیم خانواده ها است. وی با بیان اینکه موج بیداری اسلامی سراسر دنیا را فرا گرفته است ، تصریح کرد: این بیداری اسلامی همچنان در حال گسترش است و دشمنان از این حرکت عظیم و رونده احساس خطر می کنند بنابراین به ایجاد نحله های انحرافی و تشکیل فرق ضاله پرداخته اند.

حجت الاسلام حاتمیان گفت: باور و شعار اصلی ادیان نوظهور در مقابله با ادیان آسمانی، پایان یافتن اعتبار این ادیان است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این نهاد فرهنگی مذهبی باید در شناخت کامل مهارت ها و توانمندی ها خود تلاش کند، اظهار داشت: اگر ظرفیت و تلاش این مجموعه در تمامی حوزه های دینی ، فرهنگی ، مذهبی و اعتقادی جامعه کافی نباشد ، به طور قطع تاثیرگذار نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار