استاندار کردستان:

ابنیه ناایمن و پرخطر شناسایی شوند

«زارعی کوشا» بیمه حوادث طبیعی ساختمان را اقدامی مثبتی دانست و بر لزوم اطلاع رسانی و تقویت آن تاکید کرد و گفت: شناسایی ابنیه ناایمن و پرخطر با اهتمام فرمانداری‌ها انجام گیرد تا قبل از بحران و فاجعه از آن پیشگیری شود.
کد خبر: ۵۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ - 15June 2023

ابنیه ناایمن و پرخطر شناسایی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کردستان اظهار داشت: پیشگیری مهم تر از اطفای حریق است و آموزش برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی نقش اساسی در حفظ منابع طبیعی دارد که رسانه در این بعد باید فعالانه وارد عمل شود.

وی افزود: برجسته سازی و ایجاد حساسیت لازم برای مراقبت از منابع طبیعی انجام نگرفته است و اگر افراد از آن آگاه شوند مرتکب غفلتی و ایجاد حریق نمی شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مجموعه اداره مدیریت بحران و این ستاد احیا شده و در فصول مختلف با ایجاد حساسیت کار شبانه روزی داشته باشند و باید این مهم روز به روز تقویت شود.

زارعی کوشا ادامه داد: عملکرد قابل قبول در مواقع بحرانی جای قدردانی دارد که نمونه آن را در کنترل بحران سقوط نفتکش در سد قشلاق در سال گذشته دیدیم.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش مناسب و تقویت پوشش گیاهای مخاطراتی را ایجاد می کند، افزود: امسال ورود خوبی درآموزش و تامین تجهیزات و حساس کردن مجموعه افراد و سمن ها و تشکل ها نسبت به پیشگیری از وقوع حریق انجام شد.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید از توان ‌مردمی بیشترین بهره را برد؛ چرا که مردم استان علاقه بسیاری به حفاظت از منابع طبیعی دارند که نباید از این ظرفیت غفلت کرد.

زارعی کوشا گفت: تمهیدات و امکانات لازم و ورود به موقع و هماهنگی به هنگام، دسترسی آسان به افراد دارای نقش اهمیت ویژه دارد که باید برای ان تدبیری کرد.

وی بیمه حوادث طبیعی ساختمان را اقدامی مثبتی دانست و بر لزوم اطلاع رسانی و تقویت آن تاکید کرد و افزود: شناسایی ابنیه ناایمن و پرخطر با اهتمام فرمانداری‌ها انجام گیرد تا قبل از بحران و فاجعه از آن پیشگیری شود.

استاندار کردستان موضوع مدیریت انرژی را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: کردستان تاکنون در بخش انرژی روزهای بدون قطعی پشت سرگذاشته و شاخص، رعایت خطر قرمز است تا مشترکان خانگی با خاموشی مواجه نشوند.

زارعی کوشا با بیان اینکه ناترازی بسیار زیادی در اوج مصرف داریم، تاکید کرد: برق کشاورزی مساله مهمی است. کردستان به دلیل سردسیری در انتهای فصل برداشت قرار داشته و خاموشی نباید کشاورزان را متضرر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار