تشکیلات خودگردان درباره تقسیم مسجدالأقصی هشدار داد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیش‌نویس قانونی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مبنی بر تقسیم زمانی و مکانی مسجدالأقصی هشدار داد.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ - 12June 2023

تشکیلات خودگردان درباره تقسیم مسجدالأقصی هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره بررسی پیش نویس قانون «آمیت هالوی» طی روز‌های آینده در کنست با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجدالأقصی هشدار داد.

اشتیه امروز دوشنبه طی سخنانی در آغاز جلسه کابینه در شهر رام‌الله گفت که اجرای چنین طرحی باعث ایجاد خشم گسترده خواهد شد چرا که مسجدالأقصی از ارزش دینی بالایی برای ملت فلسطین، اعراب و مسلمانان برخوردار و قبله نخست مسلمانان و معراجگاه پیامبر اکرم (ص) است.

وی بر ضرورت اقدام عربی، اسلامی و بین‌المللی و اعمال مجازات‌هایی به منظور جلوگیری از به وجود آمدن تغییرات در مسجدالأقصی و توقف هر گونه هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، دولت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار اعمال فشار بین‌المللی حقیقی برای توقف اجرای طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه «E۱» شد که هدف از آن تضعیف فرصت‌های تشکیل کشور فلسطین است.

هدف از این طرح، ساخت شهرک جدیدی برای اتصال به شهرک‌های صهیونیستی واقع در قدس و تقسیم کرانه باختری به دو منطقه جداگانه است تا به این ترتیب از اجرای راه‌حل دو دولتی ممانعت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار