یک کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس:

تبیین نقش زنان در دفاع مقدس نیازمند مهندسی فرهنگی است

«شاه‌حسینی» گفت: به علت فقدان مهندسی فرهنگی، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس موفق نبوده است؛ حتی نتوانستیم این حماسه را از زبان مادران و همسران شهدا به جامعه ارائه کنیم.
کد خبر: ۵۹۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ - 22May 2023

تبیین نقش زنان در دفاع مقدس نیازمند مهندسی فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «انسیه شاه‌حسینی» کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس امروز در حاشیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود نیروی عظیم و تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید فراوان داشته‌اند، از طرفی ثابت شده است که این قشر چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس حضور موثری داشته‌ اما توجه خاصی به این افراد صورت نگرفته و حال با وجود توان و ظرفیت قوی این جریان از زنان، شاهد تحلیل این نیروی عظیم در جامعه هستیم.

وی افزود: متأسفانه ما هنوز نمی‌دانیم از این نقطه قوت جامعه بانوان چگونه استفاده کنیم، با این حال امیدوارم با مهندسی فرهنگی دقیق به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جهت دادن به نیروی زنان موفق عمل کنیم.

این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ادامه داد: دشمن در جریان اغتشاشات اخیر با تمرکز بر ظرفیت زنان، خواست آنان را طعمه قرار دهد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: دشمنان بر روی ظرفیت زنان تمرکز کردند و در جریان اغتشاشات بر روی مساله زنان مانور دادند و گروهی از زنان را وادار کردند تا در برابر گروهی دیگر قرار بگیرند.

وی گفت: ماه رمضان سال گذشته با موضوع بانوانی که در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را می‌شستند و تعمیر می‌کردند مطلبی نوشتم، فعالیت جمعی این بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار کمک حال نیروهای ارتش و سپاه بود.

کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس بیان داشت: آن سالها به عنوان خبرنگار در جریان تهیه لباس رزمنده‌ها بودم و اکنون با همکاری بنیاد شهید مشغول پیش تولید فیلمی درباره فعالیت‌های این بانوان هستم.

شاه‌حسینی خاطر نشان کرد: طی ماه‌های آینده فیلم‌برداری این اثر شروع می‌شود و پاییز مراحل فنی کار آغاز خواهد شد، تا این اثر به جشنواره فیلم فجر برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار