پرچمداران انقلاب/ در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی؛

حجت‌الاسلام مصلحی: خدمت داوطلبانه طلاب جامعه‌المصطفی به نهضت ترجمه کتب دفاع مقدس/ سه دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و موساد در تلاش برای تحریف دفاع مقدس هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تقدیر از ترجمه برخی کتب دفاع مقدس توسط طلاب جامعه‌المصطفی گفت: دشمن هزینه زیادی برای از بین بردن انقلاب اسلامی کرده است و سه دستگاه اطلاعاتی انگلیس، آمریکا و موساد در تلاش برای تحریف دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۵۹۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 31May 2023

خدمت داوطلبانه طلاب جامعه‌المصطفی به نهضت ترجمه کتب دفاع مقدس/ سه دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و موساد در تلاش برای تحریف دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی که امروز (چهارشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: دو سال قبل این جشنواره در قالب دوره‌ای، در قم برگزار و استقبال خوبی از آن شد. حرکت خوبی در مجموعه‌های حوزوی قم به وجود آمد و فراخوان‌هایی صورت گرفت. همراهی ارزشمند حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه کشور پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که در فرمایشات مختلف خود تبیین دفاع مقدس را محور قرار دادند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به عنوان این جشنواره «روحانیت پیشگامان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و جهاد تبیین» تصریح کرد: محور‌های این دوره از جشنواره شامل نقش فرماندهی امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش روحانیت، مراجع تقلید و ائمه جمعه و جماعات، پرداختن به منویات فرماندهی معظم کل قوا در بحث جهاد تبیین و پیشگیری از تحریف دفاع مقدس است.

وی افزود: با فراخوانی که زده شد، ۵۱۴ عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس و محوریت روحانیت به دستمان رسید. ۲۲ عنوان از کتاب‌های رسیده مربوط به کودک و روحانیت بود که سه هزار و ۲۹۶ مقاله نیز ارسال شد، ۳۵ عنوان پایان‌نامه، ۵۶ شعر، ۱۲ عنوان فیلم، ۱۹ عنوان مستند، ۱۴۲ عنوان مستند صوتی، ۶۶ اثر چند رسانه ای، ۲۶۳ عنوان عکس، ۱۲۶ تاریخ شفاهی نیز از جمله آثار رسیده بودند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: قشر روحانیت بیشترین حضور و بیشترین شهدا را در میان اقشار کشور در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور کرده اما در بحث گردآوری اسناد آن دچار مشکل هستیم. بسیاری از روحانیون در جبهه کار‌های بزرگی انجام دادند، اما سندی از اقدامات وجود نگهداری نشده است؛ مثلا فرد در جبهه کار‌های بزرگی کرده، اما طلبگی خود را جایی عنوان نکرده است؛ گاهی در سرکشی از خانواده شهدا متوجه می‌شدیم شهید طلبه بوده است لذا درخواستمان این است هرجا سندی دارید ارائه کنید.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: در برخی کشور‌ها کتاب‌های شهدا با استقبال رو به رو شده که  با بررسی متوجه شدیم طلبه‌های جامعه المصطفی این کتاب‌ها را به زبان کشور خود ترجمه کرده‌اند و با استقبال مردم مواجه شده است.

وی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی در دنیا پیش می‌رود و دشمنی دشمنان هم به نفع انقلاب اسلامی تمام می‌شود. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «آمریکا رو به افول است» یک شعار نبود و درست است. ۱۴ میلیون مقاله درباره افول آمریکا نوشته شده است و در فضای اینترنت موجود است. دشمن هزینه زیادی برای از بین بردن انقلاب اسلامی کرده است و سه دستگاه اطلاعاتی انگلیس، آمریکا و موساد در تلاش برای تحریف دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: نسل جوان ما امروز توجهش به رژیم طاغوت بیشتر از انقلاب اسلامی است چرا که در فضای مجازی سنگین در حال کار کردن هستند و ما از این فضا استفاده کافی را نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها