معلولیت ۲.۴ میلیون نفر در افغانستان/ کمک بشردوستانه به معلولان نیازمند بودجه فوری است

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان در توئیتی نوشت: ۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با معلولیت زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ - 21May 2023

معلولیت ۲.۴ میلیون نفر در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در افغانستان در توئیتی نوشت ۲.۴ میلیون نفر در افغانستان با معلولیت زندگی می‌کنند.

اوچا می‌افزاید که آژانس‌های امدادی قصد دارند به ۲ میلیون نفر از معلولین، یعنی ۸۳ درصد از این افراد، کمک کنند، اما برای انجام این کار به بودجه فوری نیاز دارند.

اوچا برای عملیات بشردوستانه در سال جاری میلادی در افغانستان ۴.۶ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما بر اساس آخرین آمار‌ها تاکنون تنها حدود پنج درصد از این بودجه تأمین شده است.

بر اساس آمار‌های سازمان ملل افغانستان در زمره کشور‌هایی قرار دارد که بیشترین اراضی آلوده به مواد انفجاری در جهان را دارد و این اراضی جان ۴.۹ میلیون تن را در افغانستان با خطر روبه‌رو کرده است.

پیش از این نیز «نورالدین رستم خیل» رئیس انسجام، هماهنگی و پاک‌سازی مین در افغانستان گفته بود که ماهانه به‌طور متوسط حدود ۱۲۰ غیرنظامی در افغانستان در نتیجه انفجار مین کشته یا زخمی می‌شوند.

به گفته وی، در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در نتیجه انفجار مین یک‌هزار و ۱۶ غیرنظامی افغان کشته یا زخمی شدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار