پدر شهید «برهانی» آسمانی شد

‌«فضل‌الله برهانی» پدر شهید والامقام «نصرالله برهانی» از شهدای انقلاب اسلامی به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۸۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 09May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «فضل‌الله برهانی» معروف به حاجی گلاب‌پاش پدر معظم شهید «نصرالله برهانی» پس از یک دوره بیماری، روز گذشته در سن ۹۲ سالگی در مشهد دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مرحوم برهانی امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا از مقابل حسینیه پیروان دین نبوی واقع در خیابان شهید نواب صفوی تشییع و شرکت‌کنندگان پیکر این پدر شهید را جهت طواف و اقامه نماز تا بارگاه ملکوتی حرم علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بدرقه کردند.

«فضل‌الله برهانی» معروف به حاجی گلاب‌پاش بود که همه ساله با یک گلاب‌پاش قدیمی بر دوش، در مراسم‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها، تشییع شهدا و نمازجمعه‌ها پابه‌پای جوانان پرشور راه می‌رفت و نفس راهپیمایان را با عطر گلاب کاشان جلا می‌داد.

پدر شهید «برهانی» آسمانی شد

فرزند شهیدش «نصرالله برهانی» پس از سپری شدن سه ماه از مدت سربازی‌اش، به فرمان امام خمینی (ره) از ادامه خدمت سرباز زد و به حرکت انقلابی مردم مشهد ملحق شد. او به همراه سایر جوانان انقلابی، انهدام مراکز فساد، فحشا و فروش مشروبات الکلی را کلید زد و بالاخره هنگامی که قصد منهدم کردن باشگاه شبانه افسران در شهر چالوس را داشت، توسط دژخیمان رژیم پهلوی دستگیر و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار