استاندار کردستان:

تدوین خط بریل کُردی یک نیاز است

«زارعی‌کوشا» با اشاره به پیشنهاد تدوین الفبای خط بریل کرُدی برای دانش آموزان استثنایی گفت: تدوین خط بریل کُردی یک نیاز است و ما نیز تلاش می کنیم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشیم و در این زمینه دانشگاه کردستان و صدا و سیما باید مشارکت کنند.
کد خبر: ۵۸۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 06May 2023

تدوین خط بریل کُردی یک نیاز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج با اشاره به پیشنهاد تدوین الفبای خط بریل کرُدی برای دانش آموزان استثنایی در این نشست اظهار داشت: تدوین خط بریل کُردی یک نیاز است و ما نیز تلاش می کنیم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشیم و در این زمینه دانشگاه کردستان و صدا و سیما باید مشارکت کنند.

استاندار کردستان وظیفه نهادهای مسئول در قبال دانش‌آموزان استثنایی را سنگین‌ عنوان کرد و بر کمک به حل مسایل و مشکلات آموزشی این دانش‌آموزان در استان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به اینکه امتحانات نهایی دانش‌ آموزان در آینده آنان تاثیر گذار است گفت: باید تمیدات لازم برای برگزاری صحیح این امتحانات در سطح استان گرفته شود.

استاندار کردستان افزود: در راستای برگزاری مناسب این امتحانات، شورای تامین در شهرستان‌ها تشکیل شود چرا که این امتحانات در کنکور تاثیر گذار است و ما نباید با کم کاری در این زمینه حق دانش‌آموزی را ضایع کنیم.

زارعی کوشا با تاکید بر تلاش برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم در راستای برگزاری آزمون‌های نهایی افزود: در این زمینه می توان از ظرفیت دانشگاه ها بویژه دانشگاه کردستان برای محل برگزاری استفاده کرد.

وی در ادامه به جایگاه و نقش والای معلمان در جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان از جوهر وجودی خود برای آگاهی و معرفت فرزندان ما تلاش می کنند و عمر با برکت خود را در این راه صرف می کنند لذای باید همواره قدردان تلاش آنان باشیم.

زارعی کوشا یادآور شد: جایگاه معلمان باید همواره گرامی داشته شده و دغدغه هایشان پیگیری شود، اما نباید با رسانه ای کردن برخی از مشکلات این قشر به جایگاه آنان لطمه ای وارد کرد.

وی همچنین به پروژهای عمرانی و فضاهای آموزشی نیمه تمام در استان اشاره و تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه ها از ظرفیت خیرین و همچنین ظرفیت محدود عمرانی استان استفاده شود.

در حاشیه این آیین ۶ تن از معلمان و مدیران نمونه مدارس استان کردستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار