قاهره خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سودان شد

وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع بر ضرورت آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سودان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ - 05May 2023

قاهره خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سودان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر شامگاه دیشب در تماس تلفنی با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت سودان و محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیرو‌های واکنش سریع خواستار فوری آتش‌بس در سودان شد.

شبکه خبری اسپوتنیک شامگاه دیشب گزارش داد که «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر با اعلام این مطلب گفت: «سامح شکری در دو تماس تلفنی با طرفین درگیری خواست تا آتش‌بس فوری در سودان برقرار کنند».

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که شکری در تماس‌های خود بر نگرانی عمیق مصر در نتیجه تداوم درگیری‌های نظامی و قربانیان بی‌گناه ناشی از آن و قرار دادن امنیت و ثبات سودان در معرض خطرات جدی تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر در این بیانیه تاکید کرد که رنجی که مردم سودان در نتیجه نبرد‌های مداوم تجربه می‌کنند، ایجاب می‌کند که همه طرف‌ها به آتش‌بس پایبند باشند تا امکان عملیات امدادی و ارائه کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به کسانی که مستحق آن هستند، پیدا شود.

صبح پنجشنبه گذشته با وجود توافق دو طرف با آتش‌بس جدید به مدت هفت روز، درگیری‌های خشونت‌آمیز در خارطوم، پایتخت سودان، بین ارتش و نیرو‌های واکنش سریع از سر گرفته شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها