عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت در ایجاد تحول در زندگی مردم تاثیر داشته است

حجت‌الاسلام انصاری گفت: امروز نه تنها نسبت به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست‌های آن در جامعه نخبگانی مفاهمه وجود ندارد، بلکه بین قوا هم در این مورد تردید می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ - 02May 2023

تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت در ایجاد تحول در زندگی مردم تاثیر داشته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در اجلاس نخبگان نظریه پردازی سیاست گذاری کلان در جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتباط موثر مجمع با نخبگان بسیار مهم است. در ۲۱ سالی که در مجمع بودم شاهد بودم تا چه اندازه تصمیمات و نظرات مجمع در جمع‌بندی و اثرگذاری در سیاست‌ها و ایجاد تحول در زندگی مردم تاثیر داشته است.

وی افزود: ما سیاست‌های کلی بیش از نیاز وضع کردیم، برخی از آن‌ها انصافا مهم و عمیق و با مشارکت نخبگان بوده مثل اصل ۴۴ و چشم انداز ۲۰ ساله و محیط زیست و غیره، اما سوال مهم این است که چرا وقت سیاست گذاری در نظام از طریق مجمع تشخیص همزمان با آغاز سیاست‌گذاری‌های اسلامی در مالزی و چین بوده است، این قدر در ایران و کشور‌های مذکور در نتیجه تفاوت است؟ چطور طی یک زمان بندی سی ساله کشوری مثل مالزی و چین به چنین جایگاهی می‌رسند، اما در ایران نه.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: باید به این سوال نیز پاسخ داده شود چطور می‌شود که امروز نه تنها نسبت به جایگاه مجمع و سیاست‌های آن در جامعه نخبگانی مفاهمه وجود ندارد بلکه بین قوا هم در این مورد تردید می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار