در پیام فرمانده انتظامی خراسان رضوی به‌مناسبت روز معلم آمد؛

معلمان واسطه هدایت انسان به سوی آموزه‌های الهی هستند

سردار «تقوی» با صدور پیامی، فرارسیدن ۱۲ ارديبهشت روز معلم را تبريک گفت.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 02May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی با صدور پیامی، معلمان را وارثان انبیای بزرگ بشریت و واسطه‌ای برای هدایت، پرورش و تعلیم انسان به سوی آموزه‌های خداوندی دانست.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

هل يستوی الذين يعلمون و لا يعلمون (زمر آيه ۹)

معلم چراغ فروزنده سرزمين علم و فرهيختگی است و دانستن و شناختن را با گذشت و مهرآفرينی به جان‌های شيفته آموختن ارزانی می‌دارد.

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم نیز یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بی‌تردید معلمان وارثان انبیای بزرگ بشریت و واسطه‌ای برای هدایت، پرورش و تعلیم انسان به سوی آموزه‌های خداوندی هستند و چه زیبا بزرگ معمار انقلاب اسلامی ایران فرمودند: «معلمی شغل انبیاست».

هفته معلم مجالی مناسب برای قدرشناسی از مقام معلم و دانش و جايگاه تفکر و تعقل و همچنين تکريم و بزرگداشت مقام معلمان و عالمان و متفکران و انديشه‌ورزانی است که در چشمه‌سار فرهنگ و معنويت، شربت گوارا و حيات‌بخش آگاهی و بيداری و علم و دين را بر کام تشنگان حقيقت می‌چشانند و گوهر جانشان را سيراب می‌سازند.

اینجانب فرصت را مغتنم می‌شمارم و دوازدهم اريبهشت ماه را که يادآور خاطره بزرگ مرد علم و ايمان و عمل و اسوه اخلاق و کرامت، استاد گران‌مايه و علامه مجاهد، استاد شهيد مرتضی مطهرس و روز بزرگداشت مقام معلم است را به همه معلمان اين مرز و بوم تبريک می‌گويم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار