وزیر علوم:

توسعه دانشگاه باید طبق آئین‌نامه‌ ساماندهی و آمایش آموزش عالی باشد

زلفی‌گل با ابراز اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای با نام ساماندهی و آمایش آموزش عالی دارد، گفت: باید برای توسعه دانشگاه‌ها طبق این آیین‌نامه اقدام شود.
کد خبر: ۵۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ - 24April 2023

انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای با نام ساماندهی و آمایش آموزش عالی دارد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج درصد از اعتبارات سال جاری دانشگاه‌ها به امور فرهنگی اختصاص‌ یافته است، اظهار داشت: امیدواریم با اجرایی‌شدن قانون بودجه 1402 مشکلات اعتباری امور فرهنگی دانشگاه‌ها نیز برطرف شود.

وی با ابراز اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای با نام ساماندهی و آمایش آموزش عالی دارد، افزود: باید برای توسعه دانشگاه‌ها طبق این آیین‌نامه اقدام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تأسیس رشته‌های جدید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید نیازمحور باشد، عنوان کرد: ما بر اساس قانون جهش مسکن مکلف به احداث امکانات رفاهی و خوابگاه‌های متأهلی هستیم.

وی اضافه کرد: 10درصد از اعتبارات تملک دارایی و 10درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها باید برای احداث خوابگاه‌های متأهلین هزینه شود که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است تا برای هر دانشگاه تعداد قابل‌توجهی خوابگاه متأهلی احداث شود.

به‌گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صورت تأمین زمین مناسب برای ساخت خوابگاه اعضای هیئت علمی نیز اقدام می‌شود.

زلفی‌گل با یادآوری اینکه معاونت فناوری و نوآوری در راستای توسعه فناوری کشور در وزارت عاوم تأسیس ‌شده است، اعلام کرد: اعتباراتی نیز برای پسادکترای فناوری، امریه فناوری و دستیار فناوری اختصاص‌ یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار