نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مصرف بی‌رویه انرژی در واحدهای مسکونی و پتروشیمی‌ها/ ناترازی انرژی در برنامه هفتم توسعه باید برطرف شود

خدابخشی گفت: هدررفت انرژی در واحد مسکونی، نیروگاه‌ها، صنایع و پتروشیمی‌­ها بسیار بالا است و باید در برنامه هفتم توسعه موضوع ناترازی انرژی برطرف شود.
کد خبر: ۵۸۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳ - 23April 2023

هدر رفت انرژی در واحدهای مسکونی و پتروشیمی‌ها بسیار بالا است«محمد خدابخشی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت­‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاهش مصرف انرژی و راهکارهای کاهش آن، اظهار داشت: هدررفت انرژی در واحد مسکونی، نیروگاه‌ها، صنایع و پتروشیمی­‌ها بسیار بالا است و هدف‌گذاری در برنامه ششم توسعه، ساخت نیروگاه­ با راندمان بالا بود که کشور متاسفانه در رسیدن به این مهم موفق نبوده است.

وی افزود: مصرف انرژی در نیروگاه­ها و پتروشیمی‌های گازی بالا و راندمان آن­ها پایین است. تکنولوژی استفاده شده به هر میزان بالا برود مصرف انرژی کاهش می­‌یابد. یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بهینه نکردن مصرف انرژی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این موضوع که ناترازی انرژی نتیجه مصرف بیش از اندازه است گفت: ناترازی انرژی در برخی حوزه مانند برق، باعث کمبود 15 هزار مگاواتی شده است. مصرف گاز هم با توجه به اقدامات انجام شده بسیار بالا است و در مرحله هشدار قرار گرفته است.

خدابخشی ادامه داد: باید در برنامه هفتم توسعه بسیاری از مشکلات این چنینی مثل مصرف بیش از اندازه انرژی، هدررفت و ناترازی را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: یارانه انرژی افراد پرمصرف باید قطع شود و آن­ها باید قیمت واقعی انرژی را بپردازند. اصلاح شیوه پرداخت یارانه نیازمند بررسی همه جانبه مسئله است.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها