مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد؛

اعتکاف ۱۰۰۰ دهه هشتادی در حرم مطهر رضوی

«مختاری» گفت: اعتکاف ویژه نوجوانان در ماه رمضان در قالب طرح «بی‌نهایت عاشقی» برگزار و طی آن ۱۰۰۰ نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی میهمان امام رضا (ع) می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ - 15April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مجتبی مختاری» مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده برای این نوجوانان اظهار داشت: دانش‌آموزان نوجوان شرکت‌کننده در اعتکاف از همراهی مربیان و اساتید برجسته و توانمند بهره‌مند می‌شوند تا هرچه بیشتر با ظرفیت‌های معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند.

وی افزود: علاوه بر زیارت و مناجات‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دورهمی‌های کتاب‌خوانی و حلقه‌های معرفت، برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف بی‌نهایت عاشقی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی‌های خاص مراسم اعتکاف نوجوانان گفت: با توجه به شوق و انگیزه بالای دهه هشتادی‌ها برای مشارکت در برگزاری این مراسم اعتکاف، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان میزبان اصلی و هماهنگ‌کننده برنامه‌ها پای کار باشد اما تمامی امور اجرایی مراسم بر عهده خود این نوجوانان خواهد بود تا در کنار توفیق شرکت در اعتکاف، طعم شیرین کار جمعی و خدمت به معتکفین را نیز تجربه کنند.

مختاری بیان داشت: اجرای طرح اعتکاف نوجوانان از سال ۱۳۹۶ در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی آغاز شده و با توجه به استقبال گسترده از نقاط مختلف کشور، این طرح با نام «بی‌نهایت عاشقی» اکنون در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در ماه رمضان امسال علاوه بر حرم مطهر رضوی، ۱۲ مراسم اعتکاف نیز در هفت استان تهران، قم، اصفهان، یزد، قزوین، همدان و اهواز برگزار و میزبان نوجوان روزه‌دار معتکف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار