یادداشت/ فاطمه کیایی

لحظه‌شماری برای سقوط رژیم صهیونیستی

شرایط سیاسی و پر تنش رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه اقدامات نتانیاهو و قوت گرفتن مبارزات فلسطینیان نوید این را می‌‎دهد که به‌زودی سرزمین فلسطین از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷ - 12April 2023

لحظه شماری برای سقوط اسرائیلگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ ماه‌های اخیر، روز‌های سرنوشت سازی برای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بود. از طرفی اعتراضات داخلی نسبت به عملکرد نتانیاهو و حضور هزاران نفره مردم در خیابان‌ها، و نیز سرکوب دوباره فلسطینیان معتکف در مسجد الاقصی از سوی دیگر باعث شد تا این سخن چند سال پیش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید در اذهان قوت بگیرد.

رژیم جعلی اسرائیل از زمان تاسیس خود همواره سعی کرده است تا با برقراری مناسبات سیاسی با کشور‌های مختلف بر مشروعیت خود صحه بگذارد و از این طریق نظر افکار عمومی را با اقدامات خود همراه کند، اما هرچند این تلاش‌ها به برقراری روابط سیاسی و تاسیس سفارتخانه‌ها منجر شد، اما نتوانست افکار عمومی مردم را نسبت به اشغال سرزمین فلسطین قانع کند.

تنها یک نمونه کوچک در حمایت مردم از فلسطینیان و نفرت از اشغالگران اسرائیلی در ایام جام جهانی قطر قابل مشاهده بود. بازه یک ماهه جام جهانی قطر به واقع صحنه نمایش مبارزه فرهنگی با اسرائیل بود و مردم در هر فرصتی برای ابراز احساسات خود نسبت به دوستی با فلسطین و آرزوی آزادی قدس و نیز نفرت اسرائیل استفاده کردند. تجربه حضور گزارشگران اسرائیلی در جام جهانی قطر شاید این ماجراست چرا که به گفته خود آنان بدترین تجربه آنان در یک رویداد جهانی بود چرا که متوجه شدند نفرت مردم از آنان چقدر است و زمانی که متوجه ملیت آنان می‌شوند با غضب به آنان نگاه می‌کنند.

این عدم مشروعیت خارجی و ناآرامی‌های داخلی رژیم صهیونیستی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است تا جایی که هفته گذشته را هفته سیاه اسرائیل نامیده شد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در صورت ادامه این روند، زمان فروپاشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی سریعتر طی شود.

هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تشدید فشار و سختگیری شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و روزه داران مسلمان فلسطینی افزایش می‌یابد. امسال حمله سربازان این رژیم به معتکفین در مسجد الاقصی و زد و خورد‌های شدید آنان علیه مسلمانان فلسطینی با بازتاب‌های گسترده‌ای از سوی فعالان آزادی قدس در سراسر جهان همراه بود. در پاسخ به رفتار‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی مقامات فلسطینی راکت‌هایی از سوریه، جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که سامانه گنبد آهنین هم نتوانست رژیم صهیونیستی مانع اصابت این راکت‌ها شود. چند ماه پیش نیز پاسخ‌های فلسطینی به انجام عملیات‌هایی در خاک فلسطین و کشته شدن تعدادی از نظامیان این رژیم نوید بخش امید فلسطینیان گسترش فعالیت‌های آنان برای بازپسگیری سرزمین جدادی خود باشد.

سراشیبی سقوط رژیم صهیونیستی بیش از پیش قوت گرفته. رژیم جعلی اسرائیل که با اشغال سرزمین فلسطین باعث آوارگی میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین‌های خود شده است می‌رود تا به گورستان سربازان خود تبدیل شود. شرایط بغرنج، عدم امنیت نظامی و نبود قدرت دفاعی باعث شده است تا متحدان بین المللی این رژیم نیز ناامیدانه به ادامه حیاتش نگاه کنند. شاید باید به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند «ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند، اما گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند» بیشتر ایمان بیاوریم که سقوط اسرائیل به یاری و همراهی مردم جهان و عزم و اراده فلسطینیان نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار