یک کارشناس امور تربیتی در جمع «دهه هشتادی‌ها»:

مشکلات موجود در فرهنگ و حجاب بخاطر یک عقب‌ماندگی تاریخی است/ تغییر وضعیت کنونی نیاز به کار جهادی «دهه هشتادی‌ها» دارد

ایرانمنش در پاسخ به سوالی پیرامون مسائل فرهنگی و حجاب با بیان اینکه ما در بسیاری از تکنولوژی‌ها همچون سینما نسبت به غرب عقب‌ماندگی تاریخی داریم، گفت: برای تغییر وضعیت کنونی در مسائل فرهنگی نیاز به کار جهادی «دهه هشتادی‌ها» هستیم.
کد خبر: ۵۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ - 09April 2023

مشکلات موجود در فرهنگ و حجاب بخاطر یک عقب‌ماندگی تاریخی است/ تغییر وضعیت کنونی نیاز به کار جهادی «دهه هشتادی‌ها» داردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدهانی ایرانمنش، کارشناس امور تربیتی نوجوان در «نشست صمیمانه باشگاه نسل آرمان» که شامگاه (یک‌شنبه) در بخش نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های خود برای نوجوانان پرداخت و گفت: اولین کارهای تشکیلاتی‌ من در مسجد، بسیج، مدرسه و سپس دبیرستان بوده است؛ اولین اردوی‌های جهادی‌ را از دوران نوجوانی و در سن ۱۶ سالگی تجربه کردم.

او در پاسخ به اینکه کار فرهنگی زیادی در کشور صورت می‌گیرد اما چرا با این وجود شاهد تاثیر این کارها نیستیم و وضعیت حجاب و جوان‌ها هر روز بدتر می‌شود، گفت: امروز سالروز شهادت شهید آوینی است، یکی از کسانی که خیلی خوب می‌تواند جواب این سوال را بدهد شخص آوینی است و توصیه می‌کمنم در این زمینه کتاب‌های چهارجلدی «آینه‌‌‌ی جادوی» ایشان را مطالعه کنید.

این کارشناس امور تربیتی با تاکید براینکه ما نسبت به غرب عقب‌ماندگی تاریخی داریم، عنوان کرد: در زمانه‌ی که ما فعالیت می‌کنیم غربی‌ها ده‌ها سال تجربه بیشتر و ثروت و سرمایه مضاعفی را صرف می‌کنند؛ آن‌ها زیرساخت‌ها و شرایط بهتری برای فعالیت دارند درحالی که تمام بودجه سینمای ایران و میزان فروش تمام فیلم‌ها به‌اندازه یک فیلم هالیوودی نیست لذا غربی‌ها نسبت به ما تقدم و بودجه‌های میلیارد میلیاردی دارند.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: غربی‌ها خودشان مبدع فناوری‌ها هستند لذا طبیعتا پیشتازان خواهند بود و ما همواره در زمین آن‌ها بازی می‌کنیم پس تلاش‌های ما به‌طور طبیعی با یک عقب‌ماندگی همراه است البته در این نبرد نابرابر تاکنون شکست نخورده‌ایم با اینکه جریان‌های داخلی غیردینی، خیانت‌کار و غرب‌گرا داریم.

او مرحوم حاج نادر طالب‌زاده را یکی از بزرگ‌ترین مستندسازان انقلاب اسلامی معرفی کرد و به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: سال ۱۳۸۹ در جلسه‌ای وقتی قرار بود لیستی از مستندسازان انقلاب بنویسیم فقط ۶۳ مستندساز می‌شناختیم اما امروز این آمار حداقل ۲۵ هزار مستندساز است که این تنها یک‌نمونه از رشدهای صورت گرفته است.

این کارشناس امور تربیتی به یکی از گزارش‌های منتشر شده cnn درباره اتفاقات اخیر ایران پرداخت و گفت: cnn در این گزارش تاکید کرده است که یک اتحاد رسانه‌ای جهانی در اتفاقا اخیر علیه ایران صورت گرفت که اگر این فشار رسانه‌ای نسبت به هر پدیده‌ای صورت می‌گرفت قطعأ نابود شده بود درحالی که ما هنوز ایستاده‌ایم.

ایرانمنش به پیشرفت‌های جبهه دشمن از حیث رسانه‌ای و تجهیزاتی اشاره کرد و گفت: مطالعه کتاب‌های «آینه‌‌‌ی جادوی» در این زمینه مهم است؛ شهید آوینی کسی است که به ما وضعیت را نشان می‌دهد بخاطر همین تاکید دارم دوستان و علاقه‌مندان فعالیت‌های فرهنگی کتاب آینه‌‌ی جادوی شهید آوینی را مطالعه کنند.

او با بیان اينکه بیش از ۴۰۰ سینماگر یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتشان این است که رفیق مرتضی آوینی بوده‌اند، عنوان کرد: پیشینه سینمایی ایران در گذشته جدی نبوده و تمرکز فیلمسازان توجه به وجه سرگرمی فیلم و فیلم‌فارسی بوده است لذا در این زمینه عقب‌ماندگی تاریخی داریم اما با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی حتمأ وضعیت فرهنگی بهتری خواهیم داشت.

«دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، لیزرتگ واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار