توصیه کاربردی شهاب مرادی برای اوقات فراغت و آینده «دهه هشتادی‌ها»

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در بخش نوجوان این رویداد مهم بین‌المللی، به ذکر توصیه‌‌هایی برای «دهه هشتادی‌ها» پرداخت.
کد خبر: ۵۸۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ - 08April 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام شهاب مرادی مشاور مطرح و مدرس برنامه پرطرف‌دار مجردها در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاضر شد و در بخش نوجوان نمایشگاه و در غرفه «دهه هشتادی‌ها» حضور پیدا کرد.

او درپاسخ به اینکه یک نوجوان باید چگونه برنامه‌هایی برای پرکردن اوقات فراغت داشته باشد، گفت: اوقاف فراغت یک موضوع برای همه انسان‌ها در هر سنی است؛ این مسئله برای یک نوجوان متفاوت با یک شخص سالخورده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اينکه افراد سالخورده معمولا به‌دنبال دید و بازدید از دوستان قدیمی و سفر به شهر و روستاهایی هستند که اقوامشان در آن قرار دارند و اعمال مستحبی به‌جا می‌آورند، تصریح کرد: یک نوجوان باید حداکثر تلاش خود را به‌کار بگیرد تا در بهترین شرایط علمی و حرفه‌ای قرار گیرد و وارد بهترین دانشگاه و حوزه شود و کارآموزی، حرفه‌آموزی را محور فعالیت قرار دهد.

مرادی در ادامه با یک نویسنده دهه هشتادی روبرو شد که نگارش ۵ کتاب دفاع مقدس را در کارنامه داشت و ضمن تحسین این نویسنده نوجوان گفت: نوشتن ساده‌ترین نوع خاطرات از دفاع مقدس مهم‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد و این نوشتن توسط یک دهه هشتادی ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

او در توصیه‌ای به دهه هشتادی‌ها گفت: حفظ ظاهری و نوع پوشش شما جوان‌ها و نوجوان‌ها در مسیر آینده‌تان اثرگذار است؛ یک نوجوان و جوان باید با اینکه شاید بسیاری با ظاهرسازی‌هایی که انجام می‌دهند به‌دنبال بهره‌برداری باشند اما حتمأ باید شماها مقید به حفظ ظاهر باشید و ریش، انگشتر و دیگر مظاهر دین‌داری را داشته باشد تا کسی جرات و قصد به‌انحراف کشیدن شما را نداشته باشد که این امر از توصیه‌هایی است که مرحوم شاه‌آبادی به شاگردانش می‌کرده است.

براساس این گزارش، غرفه «دهه هشتادی‌ها» امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

گفتنی است؛ بخش نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «دهه‌هشتادی‌ها» هر روز از ۱۲ تا ۲۶ فروردین و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل مصلی امام خمینی (ره) با شعار «می‌خوانمت» میزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود.
انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار