معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل پروژه ریلی رشت-کاسپین نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است

«خادمی» با بیان اینکه امسال تکمیل و افتتاح 12 پروژه بزرگ در کشور تعریف شده است گفت: تکمیل پروژه ریلی رشت-کاسپین نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۵۸۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ - 06April 2023

تکمیل پروژه ریلی رشت-کاسپین نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از مسیر ریلی رشت-کاسپین در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت اختصاص به‌موقع اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه ریلی رشت-کاسپین نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: امسال تکمیل و افتتاح 12 پروژه بزرگ در کشور تعریف شده که یکی از این پروژه‌ها، مسیر ریلی رشت-کاسپین و دیگری هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین است.

خادمی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین در مجموع 73 درصد و در زیرسازی 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: قسمت عمده پروژه انجام شده است و در تلاشیم که در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و برهمین اساس هر 15روز، برای رفع مشکلات و موانع، از این پروژه بازدید می‌کنیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رییس جمهور تاکید ویژه‌ای به تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین و رشت-آستارا دارند و دولت نیز در تلاش است که تا پایان بهار، راه‌آهن رشت-کاسپین را به بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به اهمیت بنادر و اقتصاد دریامحور تصریح کرد: نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه درخواست کرده که از این مسیر کالاهای روسیه را به سمت شرق، جنوب و غرب منتقل کنند بنابراین رشت این قابلیت را دارد که هاب کالاهای تجاری منطقه و روسیه شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه اتصال کریدور شمال-جنوب، اقتصاد گیلان و کشور را متحول می‌کند اظهار کرد: اتصال کریدور شمال-جنوب در کنار تکمیل مسیر ریلی رشت-کاسپین-آستارا اقتصاد گیلان و کشور را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی منطقه، تقاضای بسیاری برای ترانزیت کالا از مسیر کشور ما وجود دارد و از سوی دیگر ظرفیت بنادر استان بسیار بالاست و شرایط خوبی دارند.

استاندار گیلان تکمیل آزادراه رشت-قزوین در محدوده منجیل را گلوگاه ترافیکی گیلان دانست و تصریح کرد: استان گیلان یکی از مسافرپذیرترین استان‌های کشور است از این‌رو تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت منجر می‌شود تا بار ترافیکی منطقه بسیار کاهش پیدا کند‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها