مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه:

معرفی شهدا به جامعه نیازمند عزمی همگانی است

شهیدی در یادواره ۲ هزار و ۷۴۸ بانوی شهیده استان کرمانشاه بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: معرفی شهدا به جامعه نیازمند عزمی همگانی است.
کد خبر: ۵۷۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 14March 2023

معرفی شهدا به جامعه نیازمند عزمی همگانی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در یادواره دو هزار و ۷۴۸ بانوی شهیده استان کرمانشاه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: به منظور ارج نهادن به جامعه ایثارگری، امام راحل (ره) در ۲۲ اسفند سال ۵۸ با صدور فرمانی مبنی بر تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید، امور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر با اولویت کار‌های فرهنگی را به این مجموعه از خادمان شهدا سپرد تا هر آنچه را که در توان دارند در خدمتگزاری به این عزیزان به کار گیرند.

وی افزود: با تصویب شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۳ نیز سه نهاد ایثارگری جانبازان و آزادگان با محوریت بنیاد شهید ادغام و نام بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیگیری امور همه ایثارگران کشور برای این مجموعه ایثارگری در نظر گرفته شد. امروز به همین مناسبت در حال برگزاری اجلاسیه «روز شهید» و نخستین یادواره شهدای بمباران استان کرمانشاه هستیم و امیدواریم با اجرای این برنامه‌های فرهنگی گام مؤثری را به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداریم.

شهیدی به تعداد شهدای بمباران‌های دشمن بعثی اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مرزدار کشور در دوران دفاع مقدس تعداد دو هزار و ۷۴۸ بانوی شهیده و یک هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز را تقدیم آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی کرده که این مهم نشان از همراهی و همگامی مردان و زنان ایران اسلامی در دفاع از کیان اسلامی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها در شهر کرمانشاه تعداد یک هزار و ۲۶۷ بانوی شهیده که ۷۷ تن از آنان در بمباران پناهگاه پارک شیرین بوده‌اند تأکید کرد: به واقع ما تاکنون به خوبی نتوانسته‌ایم اهداف و آرمان‌های شهدا را به جامعه معرفی کنیم و شناساندن این شهدا به جامعه مستلزم همراهی و همگامی تمام مسئولان و آحاد مردم است.

وی با بیان این نکته که از پانزدهم تا بیست و دوم اسفند ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده است بر توجه و پاسداشت این مهم در گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از چند خانواده ایثارگر از کتاب «عمو حسین» به نویسندگی «زهرا یگانه» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار