رئیس سازمان صدا و سیما:

ایران با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه است/ جنگ فرهنگی با جنگ نظامی صدام علیه ایران آغاز شد

جبلی جنگ شناختی و فتنه سه ماهه با بهانه قراردادن جایگاه و شأن زن در فصل پاییز را جنگی ترکیبی علیه کشور دانست و همبستگی و استفاده از ظرفیت‌ها را رمز موفقیت در ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.
کد خبر: ۵۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 12March 2023

ایران با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه است/ جنگ فرهنگی با جنگ نظامی صدام علیه ایران آغاز شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای معاونت برون مرزی صدا و سیما که با عنوان «جشنواره رسانه‌ای صبح» برگزار شد، اظهار داشت: تلاش عربستان سعودی برای بهبود روابط با ایران و همچنین پیام مقامات آمریکایی برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای شاهد دیگری دال بر موفقیت ایران در این جنگ ترکیبی است چرا که کشور‌ها را وادار به تعامل با ایران کرده است.

وی در ادامه خواستار بسیج ظرفیت‌ها و استفاده از طرح‌های نوآورانه در راستای جریان سازی موثر رسانه‌ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما شد و افزود: شبکه‌های فارسی زبان معاند سعی در از بین بردن فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم ملت ما دارند و این جنگ فرهنگی نخست با جنگ نظامی صدام علیه ایران حمایت‌های نظامی غرب از صدام آغاز شد.

جبلی تصریح کرد: بلوغ رسانه‌ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما نقشی مهم و برجسته در استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ناکام گذاشتن توطئه‌های فرهنگی دشمنان دارد.

همچنین احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما نیز بیان کرد: یکی از نقاط عطف تاریخ، افول سلطه آمریکایی و یکجانبه گرایی ناشی از آن است؛ جهان چند قطبی امروز بیش از هر زمان یک واقعیت عینی است و بدیهی است که نظام سلطه با تمامی امکانات تلاش می‌کند تا از شکل‌گیری نظم نوین جهانی جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره درست در روزی که اولین تلویزیون بین المللی غیر فارسی زبان ایران همزمان با تجاوز آمریکا و متحدانش به عراق و اشغال این کشور افتتاح شد، عنوان کرد: رسانه‌های معاونت برون مرزی در سازمان صدا و سیما تلاش می‌کنند تا با مبنا قرار دادن دو اصل راهبردی کنشگری و میدان‌داری امکان بروز روایت‌های جایگزین را محقق سازند.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما افزود: پس با آنچه گفته شد جشنواره رسانه‌ای صبح، محلی است برای تقدیر و معرفی آثار و افرادی که در کمک به تحقق نظم نوین جهانی در حال نقش آفرینی هستند.

وی همچنین با اشاره به بیستمین سالگرد شهادت راشل کوری هم گفت: شهید راشل کوری نشان داد که مبارزه با ظلم و تجاوزگری ملیت و دین نمی‌شناسد و به جهت آرمان‌های مشترک انسانی تا پای جان باید مبارزه و فداکاری کرد.

گفتنی است یکی از اهداف این جشنواره که به ابتکار معاونت برون مرزی صدا و سیما برگزار شد، شناساندن برنامه سازان و شبکه‌های این معاونت است چرا که معاونت برون مرزی صدا و سیما با بیش از ۱۵ شبکه تلویزیونی و ۳۰ شبکه رادیویی آثار فاخری در عرصه رسانه‌ای تولید می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار