استاندار همدان:

همه نهضت‌های اسلامی تحت تاثیر اندیشه «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» هستند

«قاسمی‌فرزاد» گفت: بدون شک همه نهضت‌های اسلامی و دینی، تحت تأثیر فکر و اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی هستند.
کد خبر: ۵۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ - 09March 2023

ههبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (پنج‌شنبه) در آیین افتتاح بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی که با حضور «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اطهار داشت: یکی از اقدامات خوب و اثرگذار که با حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت، تأسیس بنیاد مفاخر استان است. 

وی افزود: رویکرد بنیاد مفاخر استان، ارج‌نهادن و توجه به شخصیت‌های فرهنگی استان در دوران قدیم و معاصر است که این شخصیت‌ها کسانی هستند که در غنای فرهنگی و تمدنی همدان نقش مؤثری داشته‌اند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات بنیاد مفاخر استان تشکیل بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی است که نقش مهمی در تاریخ معاصر ایران داشته است. 

وی با بیان اینکه بدون شک همه نهضت‌های اسلامی و دینی، تحت تأثیر فکر و اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی هستند، گفت: مهم‌ترین مؤلفه در فکر و اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی مسئله وحدت در اسلام بود، یعنی نقطه مقابل استعمارگران و مستکبران که دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بوده و هستند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان به واسطه نفاق و تفرقه‌‌ای که مستکبران بین آنها ایجاد کرده‌اند، در رنج و سختی زندگی می‌کنند.

وی متذکر شد: بدون شک بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی با تأسی از افکار و اندیشه‌های این مرد بزرگ، می‌تواند نقش مهمی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام در بین آحاد ملت مسلمان ایفا کند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار